Jag vågar inte!

Mer
17 år 10 månader sedan #42761 av Saari
Jag vågar inte! skapades av Saari
Jag har fått Lamictal utskrivet för att lugna mitt hoppiga humör, men jag vågar inte börja med den! Främst på grund av att man kan få hudutslag som kanske kan bli allvarliga men också för att jag hatar mediciner som tar över ens huvud.

Jag har ett paket här hemma och ett annat på recept. Jag skulle ha börjat ta dem för ett par veckor sedan men jag har inte vågat. Jag har inte vågat ta kontakt med min läkare ännu eftersom jag är rädd för att han ska bli sur över att han skrivit ut piller "i onödan" eller för att jag... Ja, jag vet inte riktigt.
Mer
17 år 10 månader sedan #42768 av Lithia
Svar från Lithia i ämnet Jag vågar inte!
Om man trappar upp enligt sex veckors schemat så är det väldigt liten sannolikhet att man får utslagen. Du bör vara mer rädd för att drabbas av en stroke eller liknande.
Mer
17 år 10 månader sedan #42777 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Jag vågar inte!
En god vän till mig har Lamictal... hon tycker att den medicinen hjälper henne mycket bra... hon var också rädd för att få hudutslag, men fick inga... nu är hon jätteglad att hon vågade pröva den...
Mer
17 år 10 månader sedan #42783 av Saari
Svar från Saari i ämnet Jag vågar inte!
Stroke, utslag, vad som helst. Jag är rädd. Egentligen är det mest eftersom min läkare går på semester i juli. Jag undrar om han är arg på mig för att jag inte började med dem tidigare. Gnhhh. Det skulle kännas tryggare om han var tillgänglig hela tiden under min upptrappning. Kanske kan jag vänta till i augusti? Det är inte som att jag kommer ta livet av mig innan dess... Samtidigt är det inte så roligt att leva som jag gör heller. Dessutom känns det som ett experiment, jag har ångestsyndrom UNS och jag vill inte prova så mycket mediciner. Men ja. Jag vet inte. Jag vet inte? Ambivalens.
Mer
17 år 10 månader sedan #42784 av Lithia
Svar från Lithia i ämnet Jag vågar inte!
Problemet med Lamictal är att det tar 6 veckor att komma upp till rätt dos, 200 mg. Det tar lång tid och man trappar upp väldigt försiktigt. Jag har inte hört talas om insättningsbesvär med Lamictal.
Mer
17 år 10 månader sedan #42797 av flisan
Svar från flisan i ämnet Jag vågar inte!
jag äter lamictal. dom enda problem jag har haft är yrsel, huvudvärk och illamående. fast det får jag av alla mediciner i början :lol: ganska vanligt ju. men om du inte känner dig säker så kanske du borde vänta tills i höst... men om du börjar nu, finns det ingen annan läkare du kan prata med ifall det blir problem eller om du har frågor under sommaren? det måste väll jobba någon läkare där du går eller?

kram