läkemedel

Mer
17 år 10 månader sedan #43001 av emil
läkemedel skapades av emil
Vilka nya typer av läkemedel mot schizofreni och psykoser har det kommit dom senaste tre åren?.Tacksam för svar
Mer
17 år 10 månader sedan #43002 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet läkemedel

emil skrev: Vilka nya typer av läkemedel mot schizofreni och psykoser har det kommit dom senaste tre åren?.Tacksam för svar


Abilify tror jag. Men nu måste det snart in med mer mediciner på marknanden som har mindre biverkningar. Många människor med schizofreni reagerar starkt över viktuppgången som dom flesta mediner ger.
Mer
17 år 10 månader sedan #43006 av emil
Svar från emil i ämnet läkemedel
Menar du att man går upp i vikt av abilify?Men det kanske är inviduellt och beroende på dos och hur mycket man rör sig
Mer
17 år 10 månader sedan #43009 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet läkemedel

emil skrev: Menar du att man går upp i vikt av abilify?Men det kanske är inviduellt och beroende på dos och hur mycket man rör sig


Abilify ger inte mycket viktökning sägs det, men det är individuellt. Man får verkligen tänka på vad man stoppar i sig när man går på dessa mediciner. Jag har Seroquel och har gått ner i vikt. Men jag tänker på vad jag äter.
Mer
17 år 10 månader sedan #43015 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet läkemedel
Serequel är dom bra? Jag tycker nog att Abilify inte har gett mig någon direkt viktuppgång...däremot Zyprexa
Mer
17 år 10 månader sedan #43070 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet läkemedel
Under de senaste 3 åren har det kommit tre nya antipsykotika. Seroquel, Abilify och Serdolect. Den stora nyheten är Abilify som representerar den första av 3:e generationens antipsykotika - dopaminstabiliserarna. Seroquel tillhör andra generationens preparat och ger mindre extrapyramidala biverkningar och mycket låg risk för tardiv dyskinesi. Serdolect tillhör andra generationens preparat - de atypiska, men man får först använda det när man har prövat minst ett annat preparat först. Här på sajten är det bara Vargen som har Serdolect.