Nu åker Haldolen ut!

Mer
6 år 3 månader sedan #1013953 av aviva
Jag har blivit fet av Haldol och jag som alltid varit smal. Märker att mina byxor inte passar längre och den känslan för mig som är utseendefixerad är hemsk. Jag vägrar gå upp i vikt så nu ikväll slänger jag ut mina Haldol.

RIP Haldol o tack för denna tiden. Jag blev en fet äcklig person. Jag tänker bli mitt normala smala jag igen och aldrig mer ta neuroleptika. Zeldox är skit förresten så kom inte med den iden snälla.
Mer
6 år 3 månader sedan #1013956 av Encingnerius
Svar från Encingnerius i ämnet Nu åker Haldolen ut!
Det är inte så vettigt att ändra medicin dosen utan att prata med din läkare först. Sedan så går man upp i vikt när man stoppar i sig mer än man behöver.
Mer
6 år 3 månader sedan #1013959 av Miika
Svar från Miika i ämnet Nu åker Haldolen ut!
Haldol går man inte upp i vikt av har jag förstått. Dålig idé att slänga antipsykotikan, du kan få en akut psykos
Mer
6 år 3 månader sedan #1013962 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Nu åker Haldolen ut!
Dålig idé att sluta tvärt med Haldol. Det har jag gjort flera gånger och alltid åkt på en psykos. Man måste trappa ut den medicinen! Ta den i två månader till, i gradvis lägre dos. Det blir du inte mer fet av...

Prata inte med hat i munnen!
Mer
6 år 3 månader sedan #1013963 av aviva
Svar från aviva i ämnet Nu åker Haldolen ut!
Jag tror som Zyprexa, att den ändrar metaboliseringen. Dvs insulinutsöndringen minskas efter normal måltid därav viktökning.
Vet inte om jag tror på att jag får psykos längre ändå. Det är en gammal myt som dom vill försöka hålla vid liv.

Blir inte klok på varför jag är fetare nu men det måste vara Haldolen som ger viktökning, den kan inte vara viktneutral.
För det är nog inte Sertralinet.
Mer
6 år 3 månader sedan #1013979 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Nu åker Haldolen ut!
Jag hade Haldol på avdelning, jag gick upp 7 kg för att jag började äta frukost, jag äter normalt sett inte frukost. Så när jag lade till en extra måltid som jag inte brukade ha så gick jag upp i vikt.