Alternativ till Quetiapine Depot

Mer
6 år 1 månad sedan - 6 år 1 månad sedan #1034644 av K123456
Tack för svar!

Jag är inte alls insatt i de olika läkemedlena tyvärr - det känns som en oändlig djungel. Jag är väldigt nöjd med effekten från Litiumet, jag är inte i närheten av att svinga upp så mycket som innan. Dock så tar det inte bort deppet. Jag sover fantastiskt på Q men att vara så här avtrubbad på dagarna fungerar inte, varken socialt eller arbetsmässigt.

Jag förstår att det tar tid att hitta de som fungerar bästa, men givetvis blir man otålig :).
Det hela hade varit enklare om man visste mer om de olika alternativen - en kan ju bara berätta för läkaren hur man mår och hoppas på att denne har bra förslag.
-
Last edit: 6 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
6 år 1 månad sedan #1034670 av lumpi
Lycka till :)
Mer
6 år 1 månad sedan #1034713 av Nissegossen
Får fråga antidepressiva? Har ju psykossjukdom men jag behöver inte antidepressiva, men kanske kan du ta upp det med din läkare, jag tror det skulle vara bra för sig. Tar själv quetiapin för att sova, behöver dosen 100 mg för att sova.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1034714 av K123456
Problemet är att läkarna är försiktiga med antidepressiva mediciner då det tydligen kan utlösa maniska skov, har jag fått förklarat.
Mer
6 år 1 månad sedan #1034741 av Nissegossen
Kan bara säga att fråga din behandlande läkare om du själv kan avgöra hur mycket medicin som du behöver. Det kan vara bra då man känner att man behöver en högre eller sänka dos, detta i fall du känner att du behöver det. Det är du själv som är experten på dig själv. Jag har det god kännande från min psykiatriker vad gäller mina mediciner i första hand de injektioner med medicin som är antipsykotika, ssk och jag säger till om jag tillfälligtvis behöver höja eller sänka dosen. sänka det är om jag har biverkningar, det skall inte ha på den dosen, samt höja om jag behöver det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1034959 av Admin1
Har du depression så blir du slö i huvudet. Det du kan göra själv mot depression är att motionera 30 min 3-4 gånger i veckan. Sedan har Omega-3 effekt mot depression vid bipolär, men ej depression vid schizofreni. Beteendeaktivering dvs att göra roliga saker kan också minska depression.