Abilify.

Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1074141 av Lelle
Abilify. skapades av Lelle
jag ställer klockan. 7.09. tas.

men man måste typ äta jätte mycket för den ska vara som starkast i effekten? Jag har inte vägt mig på länge eller noggrann uppföljning. men runt 69kg tros.

Är vissa neuroleptika så på vissa? ÄT, så fås effekten till MAX?

efter flera uppdrag har jag fått tröttsjuka, kronisk typ. men jag ställer klockan och på morgonen tas den alltid ändå. får somna om sen om behövs. jag försöker ha tunna täcken så jag blir piggare. inte lika bekvämt.
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 9 månader sedan #1074304 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Abilify.
Abilify påverkas inte av mat utan det är Zeldox/Ziprasidon, som skall tas med mat. Grapefrukt kan minska nedbrytningen av vissa antipsykotika, som Latuda och Seroquel.
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1074561 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Abilify.
inte att den ska tas ihop med mat.Men under dagen om jag äter mycket blir effekten mycket mycket bättre. Jag har infört kaffe blockad. Kaffe påverkade medicinen. kaffe har dom dock mycket på avdelningar.

nu kommer jag inte dricka kaffe på fler flera veckor.
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 9 månader sedan #1074780 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Abilify.
Det finns en rapport nu om att om man går upp i vikt försämras effekten av antipsykotika. Så det är bra att vara mager.
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1074810 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Abilify.
fast jag åt och åt ett tag . och inte lagt på mig ändå. Märkligt var: Jag är laktosintolerant. men jag åt en jätte stor chokladkaka här om dagen- men magen strejkade ändå inte,

Givetvis om går upp i vikt mycket så blir det mer volym..(!)

För att få den skillnaden handlar det om 10 kg tror jag. Jag väger 67-68 kg. inte gått upp något signifikant.

Seroquel var mycket bättre än Abilify. Men pga mycket bättre så kunde mycket starka bieffekter komma. :(
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 9 månader sedan #1074885 av björk
Svar från björk i ämnet Abilify.
Seroquel. Är insomnings tablett.
Abilify stimulerar känslor.

What the big deal..... Ummmmm..?