LYRICA®

Mer
5 år 3 månader sedan #1118478 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet LYRICA® - Dosering?
Läste en farmakologibok igår, som var några år gammal. Det stod där att Zyprexa och Risperdal hade effekt mot ångest.
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1127250 av Richard
Svar från Richard i ämnet LYRICA®
Jag märkte i går att jag får abstinenssyndrom om Lyrican uteblir, de tog slut i söndags o hämtade ut nya igår kväll, men tog ändå ingen på kvällen. Tog dubbel dos Iktorivil istället. Då försvann abstinensen, men i morse var den där igen, men har tagit morgondosen nu o det är ok.

Lite trist...
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Richard.
Mer
4 år 1 månad sedan #1240110 av Richard
Svar från Richard i ämnet LYRICA®
Uppdatering, Lyrica - Ett år senare...

Lyrica fungerar ytterst bra på mig! Jag tar nu 300 mg på morgonen o jag blir mer pratglad, social o utåtriktad. Sa till personalen på Spiran idag att jag höjt dosen av ett narkotikaklassat läkemedel, men att det naturligtvis är utskrivet av en läkare. Jag trivs t.ex. mycket bättre på den dagliga verksamheten, tycker mer om att träffa folk än att vara för mig själv. Samtidigt verkar det lugnande, mot t.ex. ångest. Jag kallar det för en mirakelmedicin!

Nu hoppas jag på att inte utveckla tolerans, läkaren tycker inte om att höja min Lyrica-dos. Men jag har ju en unik förmåga att inte utveckla tolerans mot bensodiazepiner. O går det riktigt bra, så minskar jag mer o mer på min Iktorivil. Har tagit bort 0,5 mg utan problem, 1,5 mg kvar. Tar jag bort 0,5 mg till så får jag abstinensbesvär, men har nu fått svagare tabletter så man kan ta bort typ 0,125 mg åt gången, vilket jag ska testa om ca en månad.
Mer
4 år 1 månad sedan #1240111 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet LYRICA® - Dosering?
Kul att det fungerar för dig. Vad jag hört är att det aldrig går att sluta med. Att folk håller på att dö av avtändning osv. Tolerans är nog inga problem om det gått ett helt år.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 1 månad sedan #1240114 av Richard
Svar från Richard i ämnet LYRICA®
Ja, jag har läst på t.ex. Flashback att folk tycker avtändning på Lyrica är värre än heroin o liknande. Men håller jag bara 300 mg dagligen, så ska jag till helgen testa att göra ett uppehåll med de, för att se om jag får nån abstinens. Men jag tror inte det är så farligt, eftersom innan det blev narkotikaklassat, så hade jag en burk med 200 st 300 mg's tabletter som jag tog 3 st om dagen, nästan varje dag. Alltså missbruk. När de tog slut (hade jag inte de utskrivna) så blev jag lite dålig i en dag, sen var allt normalt igen.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1240136 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet LYRICA®
Jag läste en som sade att avtändningen inte kom förens efter en månad. Jag har själv tagit Lyrica i berusningssyfte, rätt ofta ett tag. Men inte märkt av något mer än svettningar. Jag vill ha det utskrivet..

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 4 år 1 månad sedan by zoegas.