Det gäller att ta sin medicin.

Mer
5 år 8 månader sedan #1080926 av krokus
Geta,
Cold turkey eller nedtrappning? Innan psykosen på 80-talet alltså.
Mer
5 år 8 månader sedan #1080927 av wasp
Var poliserna schyssta?
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1080929 av Geta
Jag skulle bara sluta med antipsykotikan rakt av.

wasp skrev: Var poliserna schyssta?

Ja, poliserna var väldigt snälla mot mig. Till saken hör att jag tyckte att de kom som räddare. Jag gjorde inget motstånd.
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 8 månader sedan #1080932 av Drummer
När jag inte tog min medicin för 10 år sedan ungefär så gick jag runt på stan och spelade Polis och var ganska hård och okänslig mot dom jag inte gillade! Det slutade med att Polisen kom och körde upp mig till psyket! Jag började med min medicin igen och blev utsläppt efter 2 dygn! Ända gången jag legat inlagd faktiskt!

På den tiden hade jag Seroquel Depot som jag fortfarande har! Den hjälper mot de flesta psykosproblem men paranoian är inte helt borta men den är hanterbar! Ska byta medicin till hösten och försöka få ngn starkare antipsykos medicin!
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1080933 av björk

Drummer skrev: När jag inte tog min medicin för 10 år sedan ungefär så gick jag runt på stan och spelade Polis och var ganska hård och okänslig mot dom jag inte gillade! Det slutade med att Polisen kom och körde upp mig till psyket! Jag började med min medicin igen och blev utsläppt efter 2 dygn! Ända gången jag legat inlagd faktiskt!

På den tiden hade jag Seroquel Depot som jag fortfarande har! Den hjälper mot de flesta psykosproblem men paranoian är inte helt borta men den är hanterbar! Ska byta medicin till hösten och försöka få ngn starkare antipsykos medicin!


Drummer,

Jag funderar skulle jag flytta hade jag velat
ha litium. Då det är på fel premisser i
en vanlig simpel lägenhet att ta så tungt
med medicin. Litium är allt betyder allt.

Men om man vill ta nya friskare tag är
den lämplig. Det är värsta dyngan med
medicin man inte kan handska.
Då får man bo nästan på gruppboende
med signifikant undantag.

Man avlägger nästan en ed på sätt & vis
med Clozapine så är de inte med litium faktiskt. Man ska ha de rätt så rejält om
man tar leponex tro mig. Var natt känner man
sig förvriden särskilt om man idkar rock
och rock musik.De få nätter (inte många) som de känns behaglig att sova är när man lyssnar på zenbudistisk transmusik. Man blir misshandlad på sätt och vis innan sömnen.
Den är i regel tänkt för folk med psykoser och
förorsakat av psykoser depressioner därtill.
Jag ska själv prova litium när det nalkas och jag förebrår att den att ge sej i kast med den att den är allt. Leponex är rätt knäpp kan
man tycka. Då man känner svärta innan man lägger sej. Typ restless legs, dement problematik med mera det är ingen baggis
//jacob
Last edit: 5 år 8 månader sedan by björk.
Mer
5 år 8 månader sedan #1080971 av Fantasio
Krkus var kritisk och jag kan hålla med. Läkarna chansar, de har några preparat att välja mellan och skriver ut lite, mycket mer kan de inte göra. Jag kallar alla läkare Moltas.