Pfizer har bestämt sig för ny hetsatsning på neuroleptikumet Zeldox ? ny hemsida

Mer
5 år 6 månader sedan #1099878 av Zoidar

Geta skrev: Det beror på att de svenska gideoniterna har tagit med kvinnor i föreningen. Det är inte tillåtet internationellt.


Alla håller inte med, men jag tycker det är ett bra beslut. Kvinnor och män ska ju kunna vara gideoniter på lika villkor tycker man.

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1099902 av Nissegossen
idefix
Gideon inuiten?
books.google.se/books?id=fUw_WeVpxE0C&pg...on%20inuiten&f=false

Inuit är deras eget namn på Eskimå
Bildresultat för inuit
Inuiter (inuktitut: inuk, 'människa', 'folk') är en grupp arktiska folk som lever i norra Kanada (särskilt Nunavut), Alaska och på Grönland.
sv.wikipedia.org/wiki/Inuiter
De har 200 ord för snö, därav filmen under här.


Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 6 månader sedan #1099967 av Admin1
Zeldox och Seroquel/Quetiapin räknas till de svagaste antipsykotika av de nyare preparaten. Men vissa klarar sig med svagare effekt, som äldre och de som insjuknat vid 40+.
Mer
5 år 6 månader sedan #1099978 av Lelle
märkligt. jag klarade mig på Zeldox och är 24 år gammal. Dessutom är Zeldox 15% mer effektiv än Latuda enligt stora jämförelsen mellan 15 olika antipsykotika.
Mer
5 år 6 månader sedan #1100337 av Admin1
Nyinsjuknade kan i början klara sig på svaga antipsykotika, men senare efter några psykoser, så krävs starkare preparat, som Zyprexa, Risperdal eller Clozapine.