Nyhetsmorgon säger sanningen om läkemedelsindustrin

Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1113183 av Carmen Al Kebab
Trodde aldrig jag skulle få höra det av Nyhetsmorgon från en läkare.



Väntar på ett svar från Admin.

Zoegas, vad säger du efter denna "fadäs"? :D
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 4 månader sedan #1113207 av Inwatto
Blodfettsmedicin, som läkaren tog som exempel, är inte samma sak som antipsykosmedicin. Jag blir normal med antipsykosmedicin och har försökt, på olika sätt, sluta med den och inte lyckats. Den är helt enkelt nödvändig för mig. Så, jag struntar i om läkemedelsindustrin tjänar pengar på mig; jag är nöjd med medicin.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1113209 av Carmen Al Kebab
Antipsykotika gör folk psykotiska... Det är därför man ger Quetiapin (Seroquel) till folk med sömnproblem så läkemedelsindustrin kan göra den personen till schizofren och tjäna ännu mer pengar.
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Carmen Al Kebab.
Mer
5 år 4 månader sedan #1113214 av Geta
Mina mediciner kostar så lite, så jag bekymrar mig inte. Som blodfettsmedicin tar jag Rödris som jag köper på Hälsokost. Det var diabetessköterskan som rekommenderade det, då jag fick biverkningar av statiner. Rödris är effektivt på mig.
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1113215 av Inwatto
Ditt påstående, Carmen, låter som paranoia i mina öron. Så tror jag inte alls att det fungerar. Det var inte läkarens budskap heller. Han tog blodfettsmedicin som exempel, inte antipsykosmeds.

Prata inte med hat i munnen!
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Inwatto.
Mer
5 år 4 månader sedan #1113216 av Carmen Al Kebab
Inwatto, du tolkar lite som du vill... Alla normalt fungerande personer kan ta in vad han menade.