Kan man äta antipsykotika utan att ha psykos?

Mer
5 år 3 månader sedan #1120746 av Geta
Jo, det är nog så att antipsykotika dämpar aggressivitet.
Mer
5 år 3 månader sedan #1120749 av sodergardfia
Kontentan av mitt långa inlägg är: jag tar olanzapin men har ingen officiell diagnos, även om den är ordinerad mot psykossymtom (”röster” och ”hallucinos” står det på medicinlistan, plus att det har sagts lite allt möjligt som inte står på listan).
Mina enda officiella diagnoser är Asperger o ADD på gränsen till ADHD. Sen har jag tusen miljarder symtom jag medicinerar mot men som de inte vill ge ett namn. Men i år ska jag sätta ner foten, jag kanske är felbehandlad, eller rätt behandlad fast utan rätt diagnos ! Inte bra nåt av dem!
Mer
5 år 3 månader sedan #1120767 av Inwatto
Jag äter en låg dos Abilify med texten "Humörstabiliserande och dämpande" på apoteksetiketten, så ja, man kan ha nytta av antipsykotika även utan psykos.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120776 av Cider
Jag hade utmattning och reagerade med symptom på djup depression och man testade många olika varianter av antipsykotika. Kommer inte ihåg namn men blir påmind när ni skriver om olika antipsykotika här som känns bekanta. Utöver antipsykotikan står det i journalen att jag även fick t ex Anafranil-dropp , MAO-hämmare, Parnate (licenspreparat).

Glömde Nozinan. En av mina läkemedel jag har som sömnmedel.
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan #1120784 av Zoidar
Har en vän med ätstörningar som får antipsykotika. Tror ej han har någon psykossjukdom.

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 3 månader sedan #1120788 av Cider
Vilken ätstörningsdiagnos har han?