Imovane/Zopiklon

Mer
5 år 2 månader sedan #1127296 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Imovane/Zopiklon
Jag har Stilnoct nu. Haft Imovane förut. Gillar begge. Har mest problem att somna in. Tar Theralendroppar också.
Mer
5 år 2 månader sedan #1127298 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Imovane/Zopiklon
Jag har Stilnoct 10 mg varje kväll nu och det fungerar bra
Mer
5 år 2 månader sedan #1127309 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Imovane/Zopiklon
Jag har haft Imovane ett tag och tycker den fungerar skapligt för sömnen tillsammans med quetiapin och mirtrazapin. Jag har dock känt av att jag blivit lite beroende av Imovane på senaste tid och har därför bestämt mig för att göra ett längre uppehåll med den framöver.

Någon annan som märkt av dess vanebildande egenskaper?
Mer
5 år 2 månader sedan #1129292 av Richard
Svar från Richard i ämnet Imovane/Zopiklon
Visst finns det en beroenderisk för Zopiklon, men den sägs vara något mindre än traditionella bensodiazepiner. O visst är det korstolerant med andra benzo. En äldre kvinna jag känner, fick en massa Flunitrazepam utskrivet, hon tog t.ex typ 2 mg för att sova middag. Sen fick hon ny läkare, som sa;
-Flunitrazepam är det värsta som finns! (För er som inte känner till är det samma sak som Rohypnol).

Så tog läkaren bort den bara så där! Puts väck med den! Men hon fick en massa Zopiklon istället, o hon fick ingen abstinens av Flunitrazepamet. Fast hon ringde mig, då hon vet att jag är kemiintresserad o frågade;
-Du Richard, kan inte du tillverka Flunitrazepam? :mrgreen:

Jag känner dock själv inget beroende av Zopiklon, men det är för jag är benzoberoende av Iktorivil.
Fick Stilnoct/Zolpidem igår, men tycker inte de var lika bra som Zopiklon! Jag klarar mig dock utan de, särskilt nu när jag har Melatonin också, helt lagligt men köpt utomlands. I Sverige klassas det som läkemedel, men som hälsokost i de flesta länder. Jag har t.o.m. gått ner från 120 mg till 80 mg Theralen, sen jag började med Melatonin, o som sagt, behöver nästan aldrig Z-preparaten. Men de är bra o ha, när jag sover någon annanstans en hemma brukar mina sömnproblem tiodubblas...

Samt händer det, att jag helt enkelt inte kan somna, förrän typ 08 på morgonen, jag ligger o vrider o vänder på mig, tar mer Zopiklon, men vid 04 ger jag upp o sätter mig med några koppar kaffe, vid 06 lägger jag mig igen, o dan är förstörd...

Sömn är det viktigaste i mitt liv, jag sover i.o.f. för mycket, men det kan ha att göra med att jag tar flera "downers".
Mer
5 år 2 månader sedan #1129296 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Imovane/Zopiklon
I början när jag var sjuk låg jag i sängen i princip dygnet runt. Sen fick jag dator och sätt på en liten barnstol och hängde på forumet limbo. Jag var djupt deprimerad blandat med mani. Lite senare sov jag 16 timmar med zyprexa. Nu sover jag 10- 12 timmar men nu är sömnmedicin av nöden tvungen....imovane och melatonin...Förr sov jag alltid av mig själv och av sjukdomen.
Mer
5 år 2 månader sedan #1129309 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Imovane/Zopiklon

MsTibbs skrev: Jag har Stilnoct nu. Haft Imovane förut. Gillar begge. Har mest problem att somna in. Tar Theralendroppar också.


Flytande Theralen smakar bläh, 5mg tabletter är smaklösa och bedövar inte tungan

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum