Jag behöver en 15 mg's Melatonin depot

Mer
4 år 9 månader sedan #1165563 av Admin1
Richard,
Vad tyckte din tyske släkting om effekten av melatonin?
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1165651 av Richard
Tror hon tyckte det hjälpte lite för sömnen.

Nu har jag beställt 180 st kapslar Melatonin på 10 mg styck, de kostade 400 kr o räcker i ett halvår. Men jag behöver egentligen runt 10 mg på kvällen, o sen kanske 5 mg runt 04-05-tiden, men oftast är jag bara vaken 15-30 minuter då. Somnar nästan alltid om.

Man kanske kan skapa depotvariant av de... Pappa förklarade hur några exempel av depotmedicin fungerar, det kan vara att man tillsätter lösliga plaster o sånt. Depotsprutor brukar ofta bestå av ett dekanoat-salt av den aktiva substansern, Haldol-tabletter innehåller haloperidolhydroklorid, medans Haldol-sprutan består av haloperidoldekanoat.

Jag vet inte hur man gör egna melatonin-depot!?

Jag tar 3-4 st Melatonin 3 mg, nu var kväll o slipper för det mesta både min Theralen o Imovane. Det är bättre att ta hjälp av ett naturligt hormon, som redan finns i kroppen, som man får i sig via maten, men som löjligt nog är receptbelagt i Sverige och Danmark. I Nederländerna, Tyskland, Frankrike o jag tror i Belgien o Luxemburg där jag var nyligen, säljs det som kosttillskott. Dyrt, men det säljs billigt i Polen, 7-8 ggr billigare i Polen. O det är inte straffbart att importera de.

Kanske man kan köpa Kaprinsyra (dekansyra), o göra ett alldeles eget melatonindekanoat!? Eller kanske blanda med nån halvlöslig plast? Tänk gelatineffekt.
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 9 månader sedan #1165861 av Admin1
Håll inte på och mixtra själv med sådant. Blir troligen verkningslöst och i värsta fall skadligt.
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1165944 av Nissegossen
Det har länge legat ett läkare fass här jag fick av en läkare när en ny kommit till honom där fanns atomstrukturen visuellt att se. Tror Richard är kapabel att tillverka från det.

Den försvann med allt annat. Annars ligger den i förrådet i källaren

Dock handla sprit på bolaget det går att tillverka alkohol med kemiska ämnen, men gör det inte det exploderar om du gör fel i processen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Admin1.