Börjat med vanliga Seroquel! minskad hunger!

Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1160125 av Lelle
Från och med 11 juni dvs igår så har jag vanliga Seroquel! Den minskade min aptit kraftigt! Någon mera som fått minskad hunger på den? Jag fick yrsel, snabba hjärtslag och trötthet på den. Att jag blev yr gjorde inte så mycket för jag tog den mot kvällen och jag låg i sängen. Sedan gav den extrem trötthet. Det blev knock out - jag somnade tvärt av den.

Men denna vanliga Seroquel biter exakt på min sjukdom! Det är den bästa jag haft. Jag har hört att biverkningar försvinner efter en tids användande...
Last edit: 4 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 10 månader sedan #1160150 av Admin1
Seroquel dosen bör helst trappas upp för att minska risken för hjärtklappning och yrsel. Om du tar Seroquel tabletterna direkt efter maten minskar nog yrsel och hjärtklappning också.
Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1160160 av Lelle
Jag svarar bra på vanliga Seroquel. Jag tog 200 milligram igår. Men jag har tillåtelse i ordinationen av min läkare att ta 400 mg - så jag håller på att trappa upp.
Last edit: 4 år 10 månader sedan by Lelle.
Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1160164 av Zoidar
Jag sov 16h per dygn med seroquel 300mg. Hungern var kraftigt dämpad. Kunde inte äta mina normalportioner.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 10 månader sedan by Zoidar.
Mer
4 år 10 månader sedan #1160181 av Cosmos
Hmm, jag gick upp 20 kg på Seroquel och effekten av den var inte klockren. Numera Olanzapin som jag inte har gått upp i vikt av. Måste ta mig i den berömda kragen för att gå ner i vikt, det går. För nästan 20 år sedan gick jag ner 47 kg på ren vilja. Men jag var hungrig hela tiden förstås. Stenhårt schema. Kanske kan jag inte köra kroppen på detta vis nu.
Mer
4 år 10 månader sedan #1160187 av Lelle
Zoidar, ja - den ger minskad hunger.

Cosmos - var det den vanliga Seroquel eller var det Seroquel XR/Depot?