Att läsa om biverkningar på nätet

Mer
4 år 8 månader sedan #1177399 av Geta
Känn efter lite till!
Mer
4 år 8 månader sedan #1177469 av Yrroz
Det är nog minst på Viska som jag läst om de svåraste biverkningarna, engelskspråkiga sidor är rena döden. Jag har börjat bli rejält uppgiven på rastlösheten. Funderar på att sänka Abilify från 10 till 5mg. Det kanske kan hjälpa?
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1177492 av Nissegossen
I detta samråd med din läkare, att sänka eller sätta ut medicinen är klassiskt också jag har gjort med påföljd att en psykos kan komma inom 3-6 mån. Jag fick lära mig att jag är frisk med medicin inte utan. Nästan alla känner sig friska och nu behöver jag ingen medicin men som sagt det är klassiskt.

I så fall rådgör med din läkare inte att du gör det på eget ansvar, du kan i detta vara med om att ingen medicin kan verka mot psykos på dig.

Jag avråder vänligt men bestämt dig från att sätta ut medicinen eller minska dosen på din medicin utan att rådgöra med din läkare

I så fall prata med din läkare om att byta medicin med mindre rastlöshet än den Abilify? Du tar.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 8 månader sedan #1177577 av Admin1
Det är ett par här som hade rastlöshet i början, som sedan avtog och försvann.
Mer
4 år 8 månader sedan #1177585 av wasp
Blivande läkare drabbas ofta av 'kandidatsjukan', de känner alla möjliga symptom de läser om!
Mer
4 år 8 månader sedan #1177716 av Inwatto
5 dagar är för kort tid för att medicinen hinner visa sina framfötter. Låt det gå minst 21 dagar innan du minskar till 5 mg, Yrroz!

Prata inte med hat i munnen!