Trött av abilify

Mer
4 år 7 månader sedan #1183332 av Erasee
Svar från Erasee i ämnet Trött av abilify
Jag tar Abilify och den förstärker Leponexen effekt med 10-20% Det som är bra med den är att den får effekt efter 13 minuter för mig. Man mår bra av den, jag tar en halv tablett a’5 mg och ibland 5mg. Däremot blir jag dåsig av Leponexen, så egentligen är väl Ablififyen bara avslappnande...
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1183343 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Trött av abilify
Bjorn, hur länge har du stått på Abilify? Om det är kort tid kan det vara värt att vänta någon månad och se om tröttheten går över. På Peratsin (Trilafon i tabletter) blev jag väldigt trött första tiden. Nu är jag normaltrött.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 7 månader sedan by Zoidar.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1183355 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Trött av abilify

Bjorn skrev: Nissegossen tro du trilafon kan vara ett alternativ att bli lite piggare



Den är för mig inte tröttande och viktneutral, men det 'är en gammal medicin som kan ge medicinskt betingad Parkinsonism med extrapyramidala biverkningar av parkinson typ.

Du kan bli stel i musklerna så du kan behöva Akineton vilken verkar direkt på musklerna. Den kickar in efter en timme man märker direkt en lättnad.

Som sagt en gammal medicin på den mottagning jag har är jag den ende som har Trilafon

Samt Akineton finns det spaltmeter med vad jag skrivit på viska om den, sök på viska om det, jag är trött på att behöva dra upp det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 7 månader sedan #1183356 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Trött av abilify
Det kan vara en del av sjukdomen och inte medicinen. Det är hög stressnivå när man är sjuk och man får symptom på utbrändhet.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1183367 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Trött av abilify

Bjorn skrev: Nissegossen tro du trilafon kan vara ett alternativ att bli lite piggare

Hur vi reagerar på en medicin, är helt individuellt det går inte att se, förrän du prövat en medicin. alltså testa sig fram är det bästa, passar inte en medicin, pröva en annan.

Allt i detta få med dig din behandlande läkare. I detta skriv ut tråden ta med till läkaren du måste ändå prata med vederbörande

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1183429 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Trött av abilify
Abilify kan vara både uppiggande och tröttande. Det varierar mellan olika individer. Xeplion depåinjektion är neutralt varken tröttande eller aktiverande. Latuda och Reagila är aktiverande och ej tröttande.