Trött av abilify

Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1183367 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Trött av abilify

Bjorn skrev: Nissegossen tro du trilafon kan vara ett alternativ att bli lite piggare

Hur vi reagerar på en medicin, är helt individuellt det går inte att se, förrän du prövat en medicin. alltså testa sig fram är det bästa, passar inte en medicin, pröva en annan.

Allt i detta få med dig din behandlande läkare. I detta skriv ut tråden ta med till läkaren du måste ändå prata med vederbörande

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1183429 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Trött av abilify
Abilify kan vara både uppiggande och tröttande. Det varierar mellan olika individer. Xeplion depåinjektion är neutralt varken tröttande eller aktiverande. Latuda och Reagila är aktiverande och ej tröttande.
Mer
4 år 7 månader sedan #1183434 av Bjorn
Svar från Bjorn i ämnet Trött av abilify
Tack så mycket admin1 ska kolla på dom medecinerna
Mer
4 år 7 månader sedan #1183618 av Melody
Svar från Melody i ämnet Trött av abilify
Jag får också injektion av Abilify. Känner mig rätt trött o motivationslös med...
Mer
4 år 7 månader sedan #1183621 av Bjorn
Svar från Bjorn i ämnet Trött av abilify
Skönt att höra vår. Att man inte är ensam om det och att det kanske finns hopp som admin1 säger att det kanske finns lösningar på resans gång med nya medeciner och att allt inte hänger på själva sjukdomen. Tror starkt på medecine ändring. Återkommer när jag ändrat den och ser hur jag mår. Så få jag agera test kanin haha hoppas du gör desamma och mår bättre vår
Mer
4 år 7 månader sedan #1183716 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Trött av abilify
Biverkningar är ofta dosberoende, så ofta ger lägre dos lägre biverkningar. Sedan finns det folk som bryter ner läkemedel långsamt och då blir man överdoserad av normaldos. Det går att mäta detta med gentest eller kolla läkemedelskoncentrationen i blodet.