Utsättning clozapine

Mer
4 år 6 månader sedan #1196635 av hinkan
Kan blodbilden förändras efter abrupt utsättning av clozapine eller kan den enbart förändras under aktiv medicinering? Om svaret är att den kan ändras efter utsättning, vad är symtomen o hur tar man reda på om man har låga antal? Blodprov? Hur akut är det? Farligt? Går det över? Var tvungen av olika omständigheter att abrupt avsluta min medicinering i början av september (bor i USA o har ej försäkring så vill inte gå till läkaren i onödan för blodprov etc därför jag frågar här). Mår psykiskt bra, det är fysiska symtom jag undrar över. Tack på förhand!
Mer
4 år 6 månader sedan #1196689 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Utsättning clozapine
Ur FASS:
Avslutning av behandlingen

I fall där behandlingen planeras avslutas, rekommenderas en gradvis reducering av dosen under 1 till 2 veckor. Om behandlingen måste avbrytas abrupt ska patienten noggrant observeras med avseende på reaktioner vid utsättande av läkemedlet se avsnitt Varningar och försiktighet Varningar och försiktighetsmått.

Blodbilden förändras enbart under medicinering. När man medicinerar skall prov tas varje månad. Om man får påverkan på vita blodkropparna blir man mer infektionskänslig.
Mer
4 år 6 månader sedan #1196690 av krokus
Svar från krokus i ämnet Utsättning clozapine
:hallo

Kul att du tittar in! :hjärta :)
Mer
4 år 6 månader sedan #1196708 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Utsättning clozapine

hinkan skrev: Kan blodbilden förändras efter abrupt utsättning av clozapine eller kan den enbart förändras under aktiv medicinering? Om svaret är att den kan ändras efter utsättning, vad är symtomen o hur tar man reda på om man har låga antal? Blodprov? Hur akut är det? Farligt? Går det över? Var tvungen av olika omständigheter att abrupt avsluta min medicinering i början av september (bor i USA o har ej försäkring så vill inte gå till läkaren i onödan för blodprov etc därför jag frågar här). Mår psykiskt bra, det är fysiska symtom jag undrar över. Tack på förhand!


Det var inte igår, välkommen tillbaka kul att du hörde av dig!:tummenupp :hjärta

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum