Gabapentin och depression

Mer
4 år 5 månader sedan #1202022 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Gabapentin och depression
Jag har kollat på Janusinfo och det är ingen interaktion mellan Gabapentin och Tramadol.
Mer
4 år 5 månader sedan #1202125 av krokus
Svar från krokus i ämnet Gabapentin och depression
Tack Admin! Däremot kan man få förstoppning av Tramadol och receptarien berättade att Inolaxol (som jag tar dagligen) kan göra förstoppningen ännu värre. Därför köpte jag torkade plommon också.

Tar det lång tid innan Tramadol ger full effekt? Jag tog en kapsel vid 14-tiden och benet jävlas fortfarande. Funderar på att kontakta vårdcentralen och fråga om höjd dos på Gabapentin.
Mer
4 år 5 månader sedan #1202324 av krokus
Svar från krokus i ämnet Gabapentin och depression
Igår tog jag en kapsel Tramadol, minns inte styrkan. Smärtan i benet minskade något och jag kände mig hög. Konstig känsla i kroppen, förvirrad och skön. Ska nog inte ta Tramadol mer, bara i nödfall.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1202385 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Gabapentin och depression
Effekten av Tramadol kommer efter en halvtimme. Doseras 3-4 gånger dagligen så effekten kan vara i 8 timmar. Det beror nog också hur stark smärta du har.
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1202402 av krokus
Svar från krokus i ämnet Gabapentin och depression
Admin,
Läkaren på vårdcentralen var mycket rädd att jag skulle utveckla beroende av Tramadol pga min ålder. Jag är tydligen ung. Därför fick jag en kapsel (50mg) per dygn vid behov.

Till min mamma 70+ säger läkarna ungefär samma sak, de är rädda att hon ska utveckla beroende av Imovane pga hennes ålder...
Last edit: 4 år 5 månader sedan by krokus.
Mer
4 år 5 månader sedan #1202763 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Gabapentin och depression
Ja, yngre har större risk för beroende, men den risken är nog störst vid 20-25 år. Har man missbruk eller haft missbruk då blir läkarna mycket försiktiga.