Clozapine koncentration i blodet?

Mer
4 år 5 månader sedan #1205647 av Nissegossen

herring skrev: Hej nissegossen och geta! Jag är från Södermanland. Kipper är ingenting jag känner till. Haha, kände inte till att admin gillar sill. :)

Förstår att det har med hur fort man bryter ner ämnet, men förstår inte hur man kan nå 1800nl/ml då maxdos är 900mg.


Jag tror wikipedia kan ge en förklaring, men det är kanske en av många?
sv.wikipedia.org/wiki/B%C3%B6ckling

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 5 månader sedan #1205693 av Admin1
Är du säker på att det är ng därför ofta anges det i nmol. Det är nog ovanligt att man doserar efter blodkoncentration. Men man bryter ner läkemedel individuellt. För klozapin är klozapin koncentrationen viktig men också norklozapin. Norklozapin ger mer biverkningar, så man har börjat ge ett antidepressiva fluovoxamin för den gör att mindre norklozapin bildas och då förbättras effekt och det blir mindre biverkningar.
Mer
4 år 5 månader sedan #1205695 av herring
Nej du har nog rätt. Det är förmodligen nmol. Ska ta det med läkaren nästa vecka.
Mer
4 år 4 månader sedan #1209449 av Pysen_87
Jag håller på att trappa ner Clozapine, gått från 375 mg till 300 mg, och jag vill minska ännu mer.
Men läkaren vill ta det snigel snabbt, eftersom att jag har blivit läkemedels förgiftad en gång för ett antal år sen.
Hatar blodproven, men får emla plåster och så titta åt andra håller när dom tar.
Mer
4 år 4 månader sedan #1209494 av Nissegossen
Sällan skådad pysen men välkommen tillbaka

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 4 månader sedan #1209529 av Pysen_87
Det var ett tag sen, men nu har jag hittat tillbaka! :D