Överdosera

Mer
4 år 5 månader sedan #1206050 av notwoodstock2
Svar från notwoodstock2 i ämnet Överdosera
Man skall nog hålla sig till förskrivningen per dag.
Mer
4 år 5 månader sedan #1206052 av Geta
Svar från Geta i ämnet Överdosera
Helt horribelt att slänga mediciner som man inte tar en dag.
Mer
4 år 5 månader sedan #1206055 av notwoodstock2
Svar från notwoodstock2 i ämnet Överdosera
Dom skall tillbakalämnas.
Mer
4 år 5 månader sedan #1206226 av krokus
Svar från krokus i ämnet Överdosera
Den som spar, den har.

Jag skulle gjort som Fantasio, om jag hade benso ordinerat dagligen och det var någon dag då benson inte behövdes. Varför lämna tillbaka fungerande medicin till apoteket?

Visst, har en självmordstankar är det mindre bra med ett lager hemma. Men nu är fallet annorlunda.
Mer
4 år 5 månader sedan #1206237 av Richard
Svar från Richard i ämnet Överdosera
Min allvarligaste överdos var dock med opioider, minns inte exakt vad jag tog men jag skrev ner det på ett avskedsbrev. Men det var typ...

Jag kan bespara er den toxikologiska obduktionen av mig, jag har tagit:

15 st Rohypnol 1 mg (flunitrazepam)
5 st Dolcontin 30 mg (morfin)
5 st Ketogan 10 mg (ketobemidon)
2 st OxyContin 40 mg (oxykodon)
10 st Imovane 7,5 mg (zopiklon)
2 ml Fentanyl 50 µg/ml (fentanyl)

Hejdå o tack för allt!


Blev medvetslös efter att ha avslutat med fentanylsprutan, men av nån anledning vaknade jag dagen efter o grät! Krävde akutsamtal med min psykolog. Tog med brevet jag skrivit o lämnade till henne. Hon tog mig till en psykiater, som sa att jag måste läggas in. Den gången var det riktigt trist på avdelningen. Opioiderna gick ok att sluta med, men benzo hade jag ätit länge o läkaren hade lovat mig Stesolid, men fick bara Atarax o Theralen. Fick sån abstinens, till slut fick jag Sobril 100 mg för nedtrappning, sen konstant dos Xanor 6 mg, sen konstant dos Iktorivil 4 mg o de har jag skött i 18 år. Är t.o.m. nere på 1,5 mg Iktorivil nu.

Men det har ju hänt att jag testat typ kokain, amfetamin, heroin, "magic mushrooms", Subutex o andra festligheter, men jag passar mig väldigt noga. Jag vill inte bli en pundare! Det var väl längesen nu, jag släpper t.ex. inte in vissa "kompisar" i mitt hem. Jag kan umgås med dom, men själv håller jag mig till öl! Jag har ju fortfarande en massa narkotikum lagligt utskrivet, men det ser jag till att sköta ordentligt, det behöver jag ju för att klara av vardagen (och natten)!
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1206239 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Överdosera
Det var ren tur att du överlevde Richard. Du försämrades när du skulle bli vräkt. Jag skulle kunna överdosera Nozinan, för den tog jag inte under en period nu i höst. Men då tar jag lite extra bara för att få sova lite extra.