Clozapine! - vilka doser kör ni med?

Mer
3 år 6 månader sedan #1293513 av herring
Nån mer här som får hög vilopuls av clozapine? Jag ligger mellan 96-110 i vilopuls...
Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1297977 av Lelle

Richard skrev: Jag tog 200 mg Clozapine/Leponex i onsdags, men jag blev helt psykotisk, vinglade, kunde knappt gå eller prata o fick kataplexi eller vad det heter när musklerna inte orkar... Läskig medicin!

Men det är ingen som skrivit ut dom åt mig, fick dom av en kompis bara för att testa dom!


Vet du med säkerhet att de tabletterna verkligen var Clozapine? Det låter väldigt märkligt detta du berättar, men jag tror dig ändå. Men till frågan..
Last edit: 3 år 5 månader sedan by Lelle.
Mer
3 år 5 månader sedan #1297983 av Richard
Ja, det var ingen i "pundargänget" jag fick dom av, utan av en polare som medicinerar med det mot schizofreni. Så jag tror inte han skulle lura mig.
Mer
3 år 5 månader sedan #1298081 av Admin1
Tar man direkt 200 mg Clozapine är risken för biverkningar stor. Man börjar låg dos 12,5 mg och sedan höjs dosen långsamt. Clozapine är olämpligt för självmedicinering.
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1323981 av Lelle
har nyss haft min telefontid med läkaren, vi höjer nu Clozapine med 50 mg. Det betyder att jag har dosen 550 mg av Clozapine och tar det varje gång kl 20 på kvällen!
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Lelle.
Mer
3 år 2 månader sedan #1324467 av Lelle
jag har inte fått min första 550 mg dos än, antagligen kommer personalen med den nu ikväll. Annars blir det nästa vecka!