Vem ska testa Caplyta när det kommer till Sverige?

Mer
4 år 1 månad sedan #1235605 av Clean
Jo, jag funderar på det! Livsfarligt att experimentera med mediciner för man kan bli sjukare och då utan att inse det förrän man får LRV eller nåt. Jo, jag kommer nog prata med min läkare när den medicinen kommer till svenska apotek!
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1235609 av Lelle
tycker inte det blir bättre med dom nya medicinerna, klozapin är stengammal men ändå bäst, än idag!!

och om dom ändå är bra, varför har Brexpiprazol fått vänta?
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
4 år 1 månad sedan #1235620 av Clean
Klozapin har jag testat! Bra att den fungerar bra för dig. Rexulti har jag funderat, men läste om den kom fram till att den är inte värt ett försök.
Mer
4 år 1 månad sedan #1235622 av Lelle
jag svarar ganska bra på Abilify, det ger förhoppning om att Rexulti också skulle fungera.

Men Rexulti har haltats ned och fått vänta. Måste finnas en orsak? Men vilken?
Mer
4 år 1 månad sedan #1235631 av Nissegossen
Prova Capsylo...och sätt kork på flaskan.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 1 månad sedan #1235779 av Admin1
Det som fördröjer Rxulti är prisförhandlingar och ekonomisk utvärdering. Det kan ta ett år. Det är TLV, som gör detta.

Caplyta kommer att bli dyr och man kommer att försöka minska användningen av den orsaken. Intressantast vore om den kan ersätta Clozapine vid behandlingsresistens. Caplyta ger inte viktökning eller kräver blodtester som Clozapine. Caplyta har säkert använts i USA i 4-5 år innan det kommer till Sverige, så man vet mer om preparatet än vad man vet idag.