Zyprexan

Mer
19 år 8 månader sedan #3826 av scorn
Zyprexan skapades av scorn
Två månader har försvunnit åt psykarusellen... Jag hurrar inte, börjar se min LPT som ett monster som är ute efter mig. [hugga, hugga, blodet rinner]. Hjärnan delades i miljoner delar, zyprexa hjälper kanske men jag vet inte, svårt att avgöra hur jag var innan. TVÅ JÄVLA MÅNADER! Och hon som lurade mig till sjukhuset sa 1-2 veckor. Psykosvillan är iofs trevlig att vara på, men jag är 6 år yngre än nästkommande patient. Vi är 5 patienter totalt och det är ca 6 personal på dagtid och två på nätterna. Om min far ändå inte hade pajjat digitalkameran så skulle det bli jättevackra bilder...

Lite frågor om min medicin:
- orsakar den svimmningsanfall?
- ökad aptit?
- orolig mage?

De tog bort min spegel när jag pratade om vad skriken sade. Är på permission nu fram till klockan elva. Timmar i frihet, tårar i fångenskap.

Som att någon vet vem jag är, ingen vet vem jag är. Dock säger paranoian annat, andra säger annat. --->slut.
Mer
19 år 8 månader sedan #3827 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Zyprexan
Hej!

Kul att du hör av dig och att du har permission. Vad har ni för underhållning på villan du bor i nu?

Zyprexa kan öka aptiten och ge viktökning. Det är det antipsykotikum som kan ge störst viktökning faktiskt och lite värre än Leponex. Viktökningen är störst de första 4-6 veckorna. Men alla ökar inte i vikt av Zyprexa utan naturligtvis finns de sådana vars vikt trots all blir opåverkad.

Det kan ge svimningar, men det är inte en så vanlig biverkan. Zyprexan kan göra att hjärtat slår långsammare och den vägen sänka blodtrycket, som ibland kan bli så lågt att man tuppar av misstänker jag. Man kan också få blodtrycksfall när man reser sig häftigt.

Jag har aldrig läst att den kan ge orolig mage.


Admin
Mer
19 år 7 månader sedan #3836 av ophelia
Svar från ophelia i ämnet Zyprexan
jag gick upp 20 kilo av zyprexan....
Mer
19 år 7 månader sedan #3837 av scorn
Svar från scorn i ämnet Zyprexan
Underhållning är väl att ta promenader, jag personligen får inte gå ensam men annars är det som ett vanligt hem.. Hemiljön gör mig nästan oroligare, på avdelningen kändes det som om jag kunde bli hemskriven, nu är det som om det är flera år. Villan är trevlig och personalen kan det de arbetar med, alltså mig och fya andra.
Mer
19 år 7 månader sedan #3839 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet Zyprexan
Hej Scorn!
Jag måste bara få fråga, är det Villan, gula villan du pratar om? Vid Ds.
För där var jag i två månader.
Mer
19 år 7 månader sedan #4084 av erco
Svar från erco i ämnet Zyprexan
Min fru åt zyprexa och hon fick diabetes så det är ingen bra medecin.
Dom sa att det berode på den.