Lithium

Mer
3 år 10 månader sedan #1267353 av koi
Lithium skapades av koi
Jag fick Lithium i början av mars.

Har ej märkt av några biverkningar. Nån som har/haft Lithium. Vad är era erfarenheter?


Det verkar funka. Hållit mig flytande över depressionens mörka avgrund. Nästan som jag har en badring runt mig. Jag kan slappna av utan att trötta ut mig och drunkna.
Mer
3 år 10 månader sedan #1267356 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Lithium
Jag hade Lithium i 17 år. Den funkade bäst av de mediciner som fanns då. Sedan kom Abilify. Den är humörstabiliserande på ett annat sätt och det passade mig bättre. Jag var aldrig nöjd med Lithium, men vi är ju olika.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
3 år 9 månader sedan #1267647 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Lithium
Litium tar ganska lång tid att verka. Effekten att förebygga manier är bäst medan effekten på depressioner är sämre. Sedan kan aggressiviteten minska med litium.
Mer
3 år 9 månader sedan #1267653 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Lithium
Jag hade litium ett tag. Visst, den tog bort de depressiva och hypomana skoven men på bekostnad av min skaparlust och emotionella liv. Jag blev så likgiltig att jag inte kunde rita, fota, skriva eller göra musik. Allt som vanligtvis bringade glädje och mening var som bortblåst. När jag sedan slutade med litium var det som att vakna upp ur en lång dvala. Jag kommer aldrig mer att ta den medicinen.
Mer
3 år 9 månader sedan #1267656 av Geta
Svar från Geta i ämnet Lithium
Då förklarar det varför min vän med bipolär sjukdom var så likgiltig. Hon stod på litium.
Mer
3 år 9 månader sedan #1267664 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Lithium
Jag har haft litium i typ tio år minns inte. Den är bra på alla sätt utom att jag inte kan måla längre. :(