Risperidon plus Abilify

Mer
3 år 9 månader sedan #1268397 av martina
Har bägge. Är det flera här som kombinerar dem. Har provat enbart risperidon men fick mensbortfall på 4 mg. Därför sänktes dosen till 2 mg plus abilify. Känns kasst. Är otroligt trött och slö och sover 9 h per natt. Alltid hungrig och ökat 10 kg. Förbränningen är låg. Kan inte äta mer än 1600 kal. Trots daglig motion. Har prövat endast 30 mg abilify men då fick jag nästan psykos. Har inga antidepressiva. Vad ska jag göra? Livet är tugt. Zyprexa sade doktorn att jag kunde byta till! Blir jag inte ännu fetare och tröttare då?
Mer
3 år 9 månader sedan #1268406 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Risperidon plus Abilify
måste inte bli, jag blev hungrig och gick samtidigt upp i vikt av Abilify, då bytte jag till Zyprexa, allt blev genast bättre!
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1268408 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Risperidon plus Abilify
Har själv haft Risperidon,blev också väldigt trött och ökad aptit fick även jag, vaknade även jämt och ständigt upp på natten sov sällan mer än 1,5 timme i stöten till slut ger du upp och blir uppe. Fick den utbytt till min ordinarie Xeplion injektion fungerar bra med den, ger ingen trötthet under dagen och du kan vara mer aktiv med Risperidon blir du inaktiv, trött men sova kan du inte med den medicinen inte varken dag eller natt. Byt ut den om möjligt. Undvik Zyprexa.
Last edit: 3 år 9 månader sedan by ingrid64marie.
Mer
3 år 9 månader sedan #1268409 av martina
Svar från martina i ämnet Risperidon plus Abilify
Kanske måste båda bytas ut. Men mot vadå? Är inaktiv och tycker det är jobbigt att sitta till och med i dagsläget. Men motion en runda tvingar jag mig till varje dag. Annars tvinar man...
Mer
3 år 9 månader sedan #1268411 av Geta
Svar från Geta i ämnet Risperidon plus Abilify
Jag tar 1 mg Risperidon per dygn och är väldigt nöjd med det. Har tagit Risperidon/Risperdal sedan 1998.
Mer
3 år 9 månader sedan #1268412 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Risperidon plus Abilify
Jag har en mix på Abilify och /OlanzapineZyprexa och har gått upp fem kilo på ett år. Min övervikt drog jag på mig då jag hade Quetiapine/Seroquel och Absenor (ep medicin som jag fortfarande har kvar).

Mixen fungerar ganska bra även om den är på minsta möjliga nivå vilket är en förutsättning för att jag ska ta medicin. Genom Abilify har jag blivit betydligt piggare och även om jag inte är speciellt aktiv har jag ändå haft lust att göra saker.

Jag har kvar mina gamla issuses men de betyder inte så mycket som tidigare. Och är i det närmaste befriad från ångest!