Fluoextin

Mer
3 år 8 månader sedan #1272160 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Fluoextin
Seroxat/paroxetin är bäst, så är det bara. Jag mådde så skit där omkring 2005-2006 att jag ville ta livet av mig. Jag testade preparat efter preparat, bl a Efexor/Venflaxin(?) som jag mådde väldigt illa av dygnet runt. Till slut trodde jag att ingen medicin kunde hjälpa mig. Det var då min läkare skrev ut Seroxat, jag tog den utan förhoppningar. Men efter bara en och en halv vecka hade ångesten reducerats på ett märkbart sätt och jag kopplade jag inte ens på medicinen.

Men tack vare Seroxat fick jag ett fungerande liv. Har aldrig märkt av några biverkningar trots maxdos.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan #1272163 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Fluoextin
Jag käkade oxå Efexor 2006 det var hemskt. Fattar inte hur jag överlevde. Mådde pyton.
Nej jag har väldigt lågt blodtryck och seroxat gjorde det till dödligt lågt. I kombination med andra mediciner som jag har. Nej seroxat är absolut bäst och enda antidepressiva värt att testa för OCD och paniksyndrom trots risken för biverkningar.
Mer
3 år 8 månader sedan #1272198 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Fluoextin
Det är Seroxat och mirtazapin ger störst viktuppgång. Har man hjärt-kärlsjukdom kan antidepressiva som verkar via noradrenalin innebära risk.
Mer
3 år 8 månader sedan #1272226 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Fluoextin
Men Seroxat är ju ett SSRI-preparat och borde inte verka genom noradrenalin på samma sätt som mirtazapin. I vilket fall som helst började jag gå upp i vikt från 2006 då jag började med tre nya mediciner: Seroxat, (antidepp), Absenor och Lamectal (mot epilepsi). Absenor är en kraftig antiepileptika och höjer koncentration i blodet av andra mediciner, inte minst Lamectal. Från 2006 har jag alltså gått upp drygt 20 kg. Har försökt att gå ner i vikt men inte lyckats hitta någon riktig motivation