Ger snart upp!

Mer
3 år 8 månader sedan #1273451 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Ger snart upp!
När jag fick haldol 11 år in i sjukdomen ändrades allt till det bättre. Nu är jag helt opsykotisk för det mesta. Hade innan zyprexa, risperdal och abilify alla vilka jag var halvpsykotisk på. Haldol - ingen psykos whatsoewer. Kan vara värt att testa annan antipsykotika. Alla är vi olika med olika biokemi. Det finns inte 2 människor på jorden som är precis lika utseendemässigt eller hur samma med biokemin. Det är skandal att jag inte fick prova haldol tidigare 11 år åt helvete. Hade en auktoritär och skrämmande läkare och vågade inte säga knyst. Nu har jag zyprexa som sömn och ångest medicin it says it all. När jag hade zyprexa från början i 5 år sov jag 16 timmar per dygn och orkade nada. Det var för jävligt. För jävligt att läkaren inte tog upp frågan om medicinen funkade jag vågade inte knyta för han var elak. Kunde gett mig 11 ljusare år med haldol som antipsykosmedicin. Fan....
Mer
3 år 8 månader sedan #1273452 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ger snart upp!
Många mår väldigt dåligt på Haldol. Jag är en av dom.
Mer
3 år 8 månader sedan #1273463 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Ger snart upp!
Jag menar att det kan vara av intresse att prova en annan antipsykotika om det inte funkar.
Mer
3 år 8 månader sedan #1273488 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ger snart upp!
Ja, här på Viska verkar medlemmarna fungera väldigt olika på olika sorters antipsykotika.
Mer
3 år 8 månader sedan #1273492 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Ger snart upp!
Haldol är mirakelmedicinen för mig men inte för dig. Vi är så olika i vår biokemi.
Mer
3 år 8 månader sedan #1273493 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ger snart upp!
Konstigt att antipsykotikan inte skräddarsys efter biokemin hos olika individer?