Quetiapin...

Mer
3 år 9 månader sedan #1273716 av Skellington
Svar från Skellington i ämnet Quetiapin...
Quetiapine ska man ta när man lägger sig, framförallt depot. Det hjälper dig sova och sömnen i sig är ångestdämpande under dagen.
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1273742 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Quetiapin...
Kan inte förstå att din läkare satte in Queitiapine på dig, då du kände dig rastlös, där borde läkaren ifall erfaren genast sätta in Aknetion då den är den absolut vanligaste när man har biverkningar typ stelhet eller som du märkt rastlöshet. Har haft Akineton allra längst av alla mediciner sedan från första början 1974 på psyket på Sahlgrenska i Göteborg där diagnosen sattes.

Hade ju legat på avd, men var utskriven och hälsade på på avd. Satt i rökrummet alltid rummet där alla var. En ny sade jag är så hemskt stel vad skall jag göra? Jag sade gå till avd ssk och fråga om du står på Akiineton vid behov. Hon kom tlllbaka och sade jag fick en. Bra sade jag, den verkar ganska exakt om en timme, hon sade då när den började verka, det är väl sjutton att man får fråga patienter för att få må bra.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 9 månader sedan #1273830 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Quetiapin...
Biverkningar är ofta dosberoende. Lägre dos mindre biverkningar. Abilify är det preparat, som ger mest rastlöshet och hos 25 %. Men det finns andra nyare antipsykotika med mindre risk för rastlöshet.