En miljon Svenskar äter antidep meds...

Mer
3 år 8 månader sedan #1275172 av memphis
Jag skulle inte ens ta i antidepressiva med tång. Det är jättesvårt att sluta med dem om man blivit tillvand.
Mer
3 år 8 månader sedan #1275183 av Cosmos
Jag slutade en gång, och som om det inte räckte, en andra gång med antidepp. Båda gångerna blev jag fruktansvärt sjuk och borde ha varit inlagd, men kämpade emot. Sedan var jag ju tvungen att börja med dem, fast inte samma preparat, det verkar inte funka.

Så antigen aldrig börja med dem igen eller också gå på dem på livstid. Fast de har jag nu (Seroxat) vill jag aldrig sluta med eftersom de räddade mitt liv.
Mer
3 år 8 månader sedan #1275184 av Geta
Jag tyckte att antidepressiva var svåra både att börja med och sluta med. Fick det efter senaste psykosen. Tror att depressionen hade gått över utan medicin.
Mer
3 år 8 månader sedan #1275212 av martina
År antidepressiva Nefadar för många år sedan. De hade inga sexuellabiverkningar. Sedan provade jag Cymbalta och mådde inte så bra. Nu har jag inga. Vet inte om jag vill ha några heller...
Mer
3 år 8 månader sedan #1275281 av Admin1
Vid schizofreni minskar antidepressiva dödligheten med 40 %, vilket är mer än antipsykotikas 15 %. Gissar det beror på mindre depression och ångest.