Trött på Abilify?

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 7 månader sedan #1278889 av Cosmos
Sedan jag började för några månader med Abilify har jag blivit allt tröttare. Jag har den på morgonen och Zyprexa på kvällen 10 mg av varje.

Är inte Abilify uppiggande? Någon annan som blir trött av A?
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 7 månader sedan #1278908 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Trött på Abilify?
Har haft abilyfy och blev inte pigg av den. Tog den på morgonen 5 - 10 mg minns inte dos. Precis som du fick jag Zyprexa till kvällen 5 mg trött alltid och vikten sköt i höjden.
Men vikten har ökat nu med, Xeplion och ketipinor orsaken till det. Det är så det är. Märkligt att de inte kan tillverka neuroleptika utan viktökning som biverkan. Eller så bryr de sig inte,de drabbar inte dem, drabbar inte läkaren som ordinerar . Vi ska bara acceptera. Och då kan jag inte låta bli att tänka på dem som både får acceptera att vikten skjuter i höjden plus det faktum att trots medicin så är fortfarande symtomen kvardröjande. Är det sviktande behandling eller vad beror det på. Man borde kunna erbjuda ett bättre resultat och en behandling som är human mot din kropp. Varför går inte forskning framåt, varför biverkning som stjälper Ska vi inte kunna förvänta oss mer av vården 2020!
Mer
3 år 7 månader sedan #1278913 av Geta
Svar från Geta i ämnet Trött på Abilify?
Det är väl det slöa man eftersträvar med antipsykotikan. När man blir slö, går man upp i vikt, då man inte rör på sig så mycket.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 7 månader sedan #1278925 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Trött på Abilify?
Ja, och då ger man antidepressiva för att få fart på en. Bromsa, gasa, bromsa gasa
Vilket krig som utspelar sig i våra kroppar.
Mer
3 år 7 månader sedan #1278946 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Trött på Abilify?
Jag sover 10 timmar/natt på 5 mg Abilify, men 12 timmar eller mer på 10 mg A. Så, man blir trött av Abilify, det tycker jag man slutleda. Dock blev jag direkt sömnig av Zyprexa 5 mg, när jag tog den ett halvår. Då gick jag också upp i vikt och fick början till min nuvarande ölmage. Så, Abilify har fungerat bättre trots att jag gått upp 1 kg/år i 10 år, suck.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
3 år 7 månader sedan #1278949 av memphis
Svar från memphis i ämnet Trött på Abilify?
Till viss del kan övervikt bero på ålder. Att gå upp ett kilo om året tycker jag låter som ålder. När jag åt zyprexan gick jag upp 3 kg i veckan!