Kan jag få en go känsla?

Mer
3 år 6 månader sedan #1288839 av memphis
Svar från memphis i ämnet Kan jag få en go känsla?
Ja Gud förbjude om det fanns en medicin man mådde lite extra bra på!

Skämt åsido, jag mår bra på seroquel för att den har ångestdämpande egenskaper och den får mig att slappna av. Men det är nog väldigt individuellt vad man tycker om. Fantasio t ex gillar ju mer benso för att slappna av.
Mer
3 år 6 månader sedan #1288866 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kan jag få en go känsla?
Gissar att Quetiapin Depot ger mindre trötthet än vanliga quetiapin tabletter. Depottabletter frisätter quetiapin under 24 timmar medan quetiapin tabletter kommer alltt på en gång. Hur och när doserar du 300 mg quetiapin? Tröttheten brukar också avta efter en tid.
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1288882 av krokus
Svar från krokus i ämnet Kan jag få en go känsla?
När jag tog Seroquel depot var jag trött och seg dygnet runt. Ingen höjdare!
Jag föredrar vanliga Quetiapin till natten. Men smaken är som baken.

Illuminante,
Jag tvivlar på att du får någon "go känsla" av de mediciner du nämner. Menar du att känna dig avslappnad, ångestfri och skön? I så fall är det snarare benso som gäller.
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan #1288908 av memphis
Svar från memphis i ämnet Kan jag få en go känsla?
Jag tänker så här. Hellre är jag lite trött och seg än spänd, ångestfylld och nervös. Pest eller kolera kanske, men då väljer jag pest.
Mer
3 år 6 månader sedan #1288915 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Kan jag få en go känsla?
Samma här memphis. Benzo gör mig trött men också mindre ångestfylld. Tyvärr har de blivit väldigt restriktiva med benzo i mitt fall och nu under behandlingen får jag inte använda dem alls tråkigt nog.

Det jag reagerade på när det handlade om Illuminante var att han sökte någon form av rus av tabletterna.
Mer
3 år 6 månader sedan #1288917 av Lejonhjärta
Det är första gången jag hör att någon har försökt röka sina mediciner... :tänk