Cisordinol!

Mer
3 år 6 månader sedan #1292405 av Drummer
Cisordinol! skapades av Drummer
Jag kommer börja med Reagila om knappt 2 veckor hjälper inte den så får jag börja med Clozapine igen eller injektion med Cisordinol.

Hur effektiv är en Cisordinolspruta?
Mer
3 år 6 månader sedan #1292411 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Cisordinol!
Du får prova! Det är individuellt vilken medicin man svarar bra på och vilken man får så mycket biverkningar av att man måste sluta.

Jag har provat Haldol tabletter och sedan, när det inte hjälpte, gav dom Haldol i injektion. Det hjälpte inte. Mitt problem var nog inte psykos i första hand utan sömnbrist eller nåt. Litium stabiliserade mig så jag kunde skrivas ut. Tog sedan Cisordinol i tablettform, men ville inte ha mer än 4 mg pga darrningar i armar och ben. Tyckte Haldol var en "smutsig" medicin för den gav mycket biverkningar, men Cisordinol var inte mycket bättre. Kanske lite.

När läkarna förstod att jag inte tog Cisordinol hela tiden, ville de jag skulle ta Risperdal. Det gick inte alls. Fick världens ångest. I efterhand har jag kommit fram till att det nog var förträngd ångest som kom fram därför att Risperdal gjorde att min hjärna samarbetade bättre med sina delar. Men, det som syntes var panikångest, och det vill man ju definitivt inte ha...

Några år senare kom Abilify. Den passade mig bäst. Har varit nöjd med den i 15 år nu. Stabil psykiskt och sover rätt bra. Önskar du hittar rätt medicin också, Drummer!

Prata inte med hat i munnen!
Mer
3 år 6 månader sedan #1292414 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Cisordinol!
Abilify fick jag enorm ångest av .
Mer
3 år 6 månader sedan #1292415 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Cisordinol!
Drummer, där ser man! Hoppas Reagila blir bra för dig. Cisordinol är en rätt effektiv medicin, men som jag minns det så var den rejält tröttande också. Inte så kul. Man vill ju orka ha lite skoj också!

Prata inte med hat i munnen!
Mer
3 år 6 månader sedan #1292416 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Cisordinol!
Det är bara att hålla ut tills min läkare kommer tillbaka om knappt 2 veckor.

Sedan har jag Anafranil som dödar sexlusten. Jag vill ju träffa tjej men det går inte med den medicinen. Det är en ond cirkel!
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 6 månader sedan #1292432 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Cisordinol!
Cisordinol är likt fluanxol som har effekt på ångest-panik-flyllda-hysteriska-katastrof-psykoser!