Har oacceptabel hög puls! 148!!

Mer
3 år 6 månader sedan #1293035 av krokus
Min puls går ibland ner till 45bpm men då andas jag knappt. Detta händer när jag är illamående.
Mer
3 år 6 månader sedan #1293045 av Zoidar
Jag hade tagit upp detta snarast med en läkare Okinon.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1293094 av Amandara
Hade 36 bpm i puls under några veckor när jag var inlagd för ett års psykos. Hamnade på hjärtavdelningen där de övervakade mitt hjärta. Jag hade låg men stabil puls. De trodde det var ok. Och min puls har återhämtat sig och nattetid när jag sover har jag ca 55 bpm i puls. Psykosen satte hela min kropp ur spel. Tappade styrsel i ena handen, hade stark smärta i massa leder och muskler, hade lite lite sväljpares det har jag fortfarande kvar, orden kom ut i fel ordning när jag pratade jag trodde jag hade stroke men det var det inte. Allt detta tfa pangpsykos 1 år. Verkligen fysiska symtom av att hjärnan gick på så höga varv. Dessa symtom avklingade successivt efter att jag fått haldol. Sökte hjälp flera gånger för de olika symtomen jag hade men inga tester visade någonting. Allt av psykos. Huh dit vill jag inte tillbaka.

Tycker oxå du ska söka för din höga puls Okinon. Måste stressa kroppen järnet. Tror inte det är något man ska acceptera som biverkning. Kan inte vara bra.
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1293115 av Lelle
okej jag har sett era varningar, Zoidar och Amandara. jag tar det på allvar. nu i helgen får detta ligga, men i början på en till vardagsvecka kontaktar jag genast psykiatrin.

pratat med föräldrarna. varje gång jag hälsar på dem kommer de ta min puls! Har de sagt.

jag kan träffa en sjuksköterska på min psykosmottagning som också kan registrera min puls. Det gäller bara att hon har tid.

det kan hända att jag måste sluta med den innan det är 19 november..
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan #1293123 av Geta
Hur länge har du haft så hög puls?
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1293124 av Lelle
iallafall alla gånger sedan jag träffat läkaren, vet vi, eftersom han tar pulsen när vi träffas. sedan september.

jag får eksem, har det just nu också
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.