Mirtazapin - vad är detta?

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 5 månader sedan #1295537 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Mirtazapin - vad är detta?
Men du sover väl bra, Geta?
Mer
3 år 5 månader sedan #1295541 av Geta
Svar från Geta i ämnet Mirtazapin - vad är detta?
Som tur var satte han in imovane istället.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 5 månader sedan #1295547 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Mirtazapin - vad är detta?
Imovane är bara insomning. Jag har just inte problem med att somna utan att jag vaknar ideligen under natten och inte somnar om förrän det gått någon timme. Sömnen blir helt sönderhackad. När jag hade Stilnoct vaknade jag varannan timme och var tvungen att ta en ny för att somna om. Det blev fyra Stilnoct per natt!
Mer
3 år 5 månader sedan #1295558 av Kloppe
Svar från Kloppe i ämnet Mirtazapin - vad är detta?
Jag har fått Mirtazapin på eget initiativ. Tidigare svåra sömnproblem som bortblåsta.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1295596 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Mirtazapin - vad är detta?
Vissa älskar mirtazapin, vissa andra har inte skett ett skit. Som sockerpiller. Många går kraftigt upp i vikt av den. Så var observant på din vikt och det du äter. Börjar du gå upp i vikt sluta omedelbart att äta den. Och ring läkaren om en ny tid hos läkaren för ny medicin.

En riktigt smart och extremt kompetent läkare rekommendera den här till en vän. Det är det senaste inom antidepressiva som är släkt med melatonin. Melatonin är ett naturligt ämne i kroppen som gör att vi sover. Den här medicinen är mycket omtyckt och man går inte upp i vikt av den.

Länk här!

sv.m.wikipedia.org/wiki/Agomelatin
Last edit: 3 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 5 månader sedan #1295601 av mrsearlgray
värsta jag någonsin provat, idioten till läkare sa också att jag skulle ta den på morgonen trots att den ofta används mot insomningsbesvär också, sov bort ett år, hade 84% frånvaro från skolan pga att jag inte kom upp på morgonen eller somnade på soffan när jag gjorde mig iordning.