Reagila?

Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1302608 av mrsearlgray
Reagila? skapades av mrsearlgray
fick en ny medicin utskriven idag som skulle hjälpa mot negativa symtom, Reagila, någon som har den eller testat den? hur funkade den? vad för biverkningar fick ni? skulle börja på låg dos utan att ta bort Voxra och se hur jag reagerar på den för senare justering och utsättning av Voxra.
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1302635 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Reagila?
Jag har Reagila 4,5 mg men ska upp i maxdos vilken är 6 mg! Gått på den i snart 4 veckor och upplever lite förbättring. Jag har mindre ångest och paranoia och inte riktigt så deppig. Den kan hjälpa mot negativa symptom men den effekten börjar man känna efter en längre tid och man måste upp i dos. Full effekt av Reagila kan ta 3-4 månader. Jag har knappt ngr biverkningar kanske lite rastlöshet.
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 4 månader sedan #1302684 av mrsearlgray
Svar från mrsearlgray i ämnet Reagila?
okej tack för svar Drummer! :) får se hur lång tid det tar innan jag får effekten :)
Mer
3 år 4 månader sedan #1302686 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Reagila?
Här är en sida där folk med reagila har lämnat sitt omdöme på den:

www.askapatient.com/viewrating.asp?drug=204370&name=VRAYLAR
Mer
3 år 4 månader sedan #1302827 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Reagila?
Reagila är det enda antipsykotika, som har ett villkor för att man skall få använda det - man måste ha negativa symptom. Reagila är lite lik Abilify pga dopamineffekt, men den är svag 20 % mot Abilifys 60 %. Fördelen med lägre dopamineffekt är mindre ångest och rastlöshet. Ångest och rastlöshet drabbar 25 % med Abilify.
Mer
3 år 4 månader sedan #1302922 av memphis
Svar från memphis i ämnet Reagila?
Så abilify ökar dopaminet då? Undrar bara för att jag mår såjäkla bra på abilify maintena. Ett verkligt lyft! Kände inte samma effekt med tabletterna. Det är injektionen som gör susen.