Mirtazapin?

Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1302998 av Richard
Svar från Richard i ämnet Mirtazapin?
Jag gick och upp i vikt av dom, o dom var svåra att sluta med. Eller inte svårt, men när jag slutade helt med dom så kunde jag bara lägga mig ner o gråta av depression.

Men sen tog jag en halv tablett i 2 veckor o sen 7,5 mg i 2 veckor o sen delade jag de til 3,75 mg's bitar i 2 veckor o då gick det bra.
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Richard.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 4 månader sedan #1303022 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Mirtazapin?
Har bara 15 mg till natten men den gör som sagt ingenting.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1303025 av Kloppe
Svar från Kloppe i ämnet Mirtazapin?
Käkar 30 mg/kväll. Ger mycket positiva effekter på sömnen.
Till skillnad från andra så går jag nu ner i vikt. Har gått ner 9 kg sen i början av hösten trots Mirtazapin.
Tycker nog du ska ge det en chans. Man ska nog inte förvänta sig att känna av något speciellt när man tar Mirtazapin. Det är ingen drog :wink:

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Kloppe.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 4 månader sedan #1303034 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Mirtazapin?
Drog? Det är en drog, medicinsk drog. Ska man inte känna någonting särskilt, vare sig gott eller dåligt, tycker jag det är en värdelös medicin. Jag kan jämföra med mina Paroxetin som efter bara 2-3 veckors behandling gav mig livet tillbaka efter att ha varit så dålig att jag nästan tog livet av mig. Om Mirtazapin inte ger någon speciell effekt kommer jag att sluta med dem. Dessutom tycks jag ha gått upp i vikt av dem. Usch!
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1303046 av NilsJ82
Svar från NilsJ82 i ämnet Mirtazapin?
Har tagit Mirtazapin i mer än 2 år i olika perioder och för mig fungerade antidepp effekten inte så värst länge. Den kom efter användande i 2 veckor. Den effekten har dock aldrig kommit tillbaka igen. Däremot har jag aldrig upplevt den som särskilt effektiv om man inte samtidigt tar en annan medicin på samma gång, ssri eller Abilify i mitt fall. Har den mest som sömnmedicin nuförtiden när jag har svårt att somna.
Den är den mest biverkningsfria medicinen av dom jag har prövat iallafall! Inga problem varken att börja eller sluta med den. Alla reagerar ju olika förstås.
Last edit: 3 år 4 månader sedan by NilsJ82.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1303084 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Mirtazapin?
I fråga om antidepp är Johannesört och grape frukt bannlysta de interagerar med antidepp. Trodde jag kunde säga sov gott men Cosmos får ingen effekt. Vet inte varför. Vad jag skriver här är hörsägen ta reda på fakta

www.netdoktor.se/psykiatri/depression-an...in-antidepp-medicin/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.