flera mediciner

Mer
3 år 4 månader sedan #1305138 av hans52
flera mediciner skapades av hans52
Hej nu har jag åter igen blivit medlem .Jag undrar fall det är rimligt att jag har 4 olika antipsykosmediciner, har för närvarande latuda nozinan olanzapin och fluanxol depot.
skulle vara intressant fall det är fler som och så har flera olika har ju hört att psykiatrin strävar efter lägsta möjliga dosen,har ett flertal gånger påpekat detta men ingenting händer känner mig lite som en zombie,
Har visserligen problem med syn hallucinationer inget skrämmande dock.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1305139 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet flera mediciner
Oftast har man bara ett antipsykotika, men om Clozapine ger dålig effekt kan man lägga till ett till t.ex Risperdal. Nackdelen med fler än ett antipsykotika är att biverkningarna kan öka. Du har Latuda, Olanzapin och Fluanxol Depot. Nozinan är dock mest för sömnen. Varför har du så många antipsykotika? Olanzapin finns som depåinjektion och heter Zypadhera. Om effekten av antipsykotika är väldigt dålig ger man Clozapine, som ofta ger effekt när andra antipsykotika inte fungerar.
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 4 månader sedan #1305140 av Geta
Svar från Geta i ämnet flera mediciner
Hej!

Vad kallade du dig tidigare?
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan #1305148 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet flera mediciner
känner inte igen en Hans sedan tidigare härifrån. vad kallade du dig tidigare för här på viska? välkommen tillbaka!
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1305149 av hans52
Svar från hans52 i ämnet flera mediciner
Jag fick skakningar tremor i käken och armarna har numera akineton som fungerar väl men blir så förbannat torr i munnen.
Det stämmer jag har nozinan till kvällen sover gott på dom.
Hur är viktuppgång på closapin?
Har redan gått upp i vikt av olanzapin så jag är lite orolig eftersom vi har diabetes i släkten.
Min kontakt på psyk ska prata med läkaren angående min medicinering eftersom jag har synhallucinationer,
men flyter inte in i dom som jag annars gör när jag blir psykotisk.

Hej pimed och geta det var så länge sedan jag var medlem säkert var det under viskas barndom,så jag minns inte vad jag kallade mig då.
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1305155 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet flera mediciner
hoppas du är här för att stanna. lite nytt blod i gänget är bara nyttigt för oss. det är svårt att svara på dina mediciner då vi inte vet dina diagnoser och symtom utom att du har synhallucinationer. admin1 brukar säga det är pga missbruk man oftast får synhallucinationer. är det så för dig? vad ser du? det är juh bra att du inte blir skrämd av det. olanzapin ges vid missbruk eller aggrissivitet. fluanxol ges vid psykoser där man tappar helt kontrollen och lever ut det hejvilt. latuda är relativt nytt så man vet inte vilka symtom det fungerar mot sist jag hade koll. admin1 kanske hört nåt mera om latuda. nozinan fick jag synhallucinationer på och rösterna blev värre, riktig jävla skitmedicin enligt mej.
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.