flera mediciner

Mer
3 år 4 månader sedan #1305164 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet flera mediciner
Clozapine är den medicin som ger mest viktuppgång, känner de som gått upp 40-50 kg av dem. Olanzapin kommer som god tvåa.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1305170 av hans52
Svar från hans52 i ämnet flera mediciner
Ja hej jo jag är här för att stanna jag har inte något missbruk så det är konstigt allting.
Har haft problem med vanföreställningar och även röster genom åren som gått8O
Har aldrig varit aggressiv eller så.
Så jag undrar egentligen varför jag börjat se saker nu i mitt liv nu när jag har mått bra.
Det är lite lustigt men jag såg för några veckor sedan en svävande vattenmelon sen har jag set saker
som halvmeter stora ögon klart och tydligt,katt fast jag ej har någon.

Glömde säga att jag har osp schizofreni
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 4 månader sedan #1305183 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet flera mediciner

Cosmos skrev: Clozapine är den medicin som ger mest viktuppgång, känner de som gått upp 40-50 kg av dem. Olanzapin kommer som god tvåa.


den läkaren som satte in mig på Clozapine sa att Olanzapin är värst med viktuppgång. Och de har inte sett lika många gå upp i vikt av Clozapine. Fler som klagat med viktuppgång på Olanzapin. Hon har säkert sett hundratals patienter, så det är trovärdigt.
Mer
3 år 4 månader sedan #1305184 av Geta
Svar från Geta i ämnet flera mediciner
Läkarna borde bli bekymrade, när de ser hur patienterna sväller upp av medicinerna.:väggen
Mer
3 år 4 månader sedan #1305198 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet flera mediciner
Pest och kolera. Psykos eller fetma. Som fet kan man ju dra på sig massor av sjukdomar och de förkortar ju livet. Tänker på att att personer med schizofreni och liknande psykoser har 15-25 år kortare liv i genomsnitt.
Mer
3 år 4 månader sedan #1305207 av hans52
Svar från hans52 i ämnet flera mediciner
Jag har för mig att läkemedelsbolaget som tillverkade olanzapin blev stämda på millionbelopp när advokater satte ett samband mellan sin produkt och diabetes.