Zyprexa

  • Klanggedin
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
  • Noble and true with a heart of steel
Mer
3 år 3 månader sedan #1312589 av Klanggedin
Zyprexa skapades av Klanggedin
Hej! Ska ta bort den sista 5 mg zyprexa är det tänkt nu men det har inte funkat som det var tänkt.. svårt att somna och vaknar efter någon timme.. Har bara provat i 2 dagar och har nu satt tillbaka min 5 mg..

Är det någon annan som har erfarenhet av att sätta ut zyprexa?

Känns också som att jag inte får ro.. Sån känsla när jag ska sova i alla fall.. Nu med tabletten så är jag lugn.
Mer
3 år 3 månader sedan #1312595 av Nobel
Svar från Nobel i ämnet Zyprexa
Jag hade zyprexa monoterapi. Jag satte ut den 5 mg sedan 2.5 mg sedan 0 mg. Vid 0 tappade jag massa i vikt men sov ganska bra. Det tog några veckor så började sömnproblem att uppträda. Sedan gick det utför med en ny psykos.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1312647 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Zyprexa
jag kan inte sova utan zyprexan så jag tar zyprexan när jag behöver eller vill sova. annars skulle min sömn blir förstörd och dålig. oro sägs vara innan man utvecklar psykos igen. så jag föreslår att du inte slutar med zyprexan. du behöver den.
  • Klanggedin
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
  • Noble and true with a heart of steel
Mer
3 år 3 månader sedan #1312664 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Zyprexa
Det är med läkarens godkännande..
Mer
3 år 3 månader sedan #1312676 av Nobel
Svar från Nobel i ämnet Zyprexa
Är ingen läkare och har begränsat med erfarenhet med att fasa ut, men du kan testa att fasa ut zyprexa, men var väldigt försiktig och lyhörd till din kropp och ditt sinne. Med stor sannolikhet kommer du att behöva ta medicinen igen, men det kan vara värt ett försök om du inte gjort det innan
Mer
3 år 3 månader sedan #1312738 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Zyprexa
Zyprexa har en liten GABA eller bensoeffekt. Tror det är den effekten som uppskattas. Det är bättre att använda Seroquel/Quetiapin istället för Zyprexa, som sömnmedel. Seroquel har kortvarigare dåsighet och ger mindre viktökning. Seroquel är det enda antipsykotika, där viktökningen är beroende på dosen. Har också effekt mot ångest.