ledsen

  • besökare
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 5 månader sedan #54532 av besökare
ledsen skapades av besökare
:( känner mig så ledsen.Läkaren tyckere jag ska minska ner och sluta med mina medeciner. känner mig orolig inför det. mår piss. ändå säger alla här på boendet att jag verkar må så bra. känner mig deprimerad.ändå fasst jag talat om hur jag mår.tycker de jag ska trappa ner och sluta med mina medeciner.Korta stunder kan det kännas bättre,sen halkar jag ner igen-
Mer
17 år 5 månader sedan #54538 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet ledsen
Klart du ska pröva att sluta med dina mediciner. Det är ju en positiv utveckling om du kan klara dig utan. Förstår att du tvekar, det är ingen lek att sluta. Jag provade att sluta med Lithium och misslyckades efter två års medicinfrihet. Nu tar jag en väldigt liten dos Abilfy och känner mig nöjd med det. Hoppas du också kan hitta en tillvaro du kan känna dig nöjd med. Är du nöjd med att ta dina mediciner? Om du är nöjd, kan du väl fortsätta oavsett vad din omgivning säger? Fast då missar du kanske en ännu bättre tillvaro som medicinfrihet kanske kan ge dig.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
17 år 5 månader sedan #54574 av Fia
Svar från Fia i ämnet ledsen
Vet du?!
inga mediciner eller något annat kan bota själen.. Bara sig själv.
Den bästa medicinen är att tro på sig själv.

Jag vill dra ner på min medicin men min läkare håller inte med. Det känns som om medicinen håller en kedjad o man kan inte göra något på egen hand.

Men kom ihåg:
Den bästa medicinen är att tro på sig själv!
Mer
17 år 5 månader sedan #54588 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet ledsen
Jag tycker att du skall ta chansen och minska ned på medicinerna om de föreslår det. Om du försämras så kan du ju alltid påbörja medicineringen igen. Många här önskar nog att de kunde vara medicinfria, men 90 % av de med schizofreni kan inte sluta med antipsykotika fast de försöker.