Zolpidem vs. Zaleplon

Mer
17 år 4 månader sedan #61338 av Malachi
Jag har tagit Stilnoct i olika doser i flera år nu, har även provat många andra saker som sägs hjälpa vid sömnproblem. Imovane gör mig galen genom att lämna en smak av, ja avföring, i min mun, Propavan är klent, Nozinan gör mig för seg och Nitrazepam hjälpte mig inte ett dugg, Theralen var vidrigt.

Så, nu återstår alltså Sonata.
Jag tycker verkligen om Stilnoct, det hjälper mig bra, men jag har såklart blivit rätt så.. Resistant.. :rolleyes:

Hur står sig Sonata (Zaleplon) mot Zolpidem-preparat? Någon som provat båda och kan dela med sig av erfarenheter?
Mer
17 år 4 månader sedan #62032 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet Zolpidem vs. Zaleplon
zolpidem eller stilnoct är skumma tabletter. visst du sover bra känner dig bra nästa dag men gissa om man blir skum om man tar stilnoct och väntar på att somna, man börjar fantisera och tänka skumt tycker jag.
Mer
17 år 4 månader sedan #62083 av Malachi
Svar från Malachi i ämnet Zolpidem vs. Zaleplon
Jo, hur stilnoct fungerar är jag väldigt medveten om.
Min undran gäller således det andra preparatet - Sonata.
Mer
17 år 4 månader sedan #62088 av Saari
Svar från Saari i ämnet Zolpidem vs. Zaleplon
Jag har prövat Sonata och Stilnoct. Jag vet inte vilken styrka på Sonatan jag hade, jag använde den inte så länge under en tid jag var inlagd. Min erfarenhet är att den känns ungefär som Stilnoct men att den inte verkar särskilt länge. Jag låg sömnlös på Sonata och kunde känna hur effekten lämnade kroppen. Men går man och lägger sig direkt man har tagit den kanske det hjälper.
Mer
17 år 4 månader sedan #62138 av Malachi
Svar från Malachi i ämnet Zolpidem vs. Zaleplon
Tack för svar!
Bra att veta, kändes som att det var ett potent läkemedel, men man kan ju aldrig vara säker.
Finns så mkt som läkarna skriver ut till en och när det kommer till att använda så kunde man lika gärna dricka örtte. .?