Iktorivil..

Mer
17 år 3 månader sedan #63754 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Iktorivil..
Iktron är mkt mild i den "kännbara effekten" men redan 0,5mg iktro motsvarar tydligen 10 mg stesolid.

Effekten är mild och god mot muskelspänningar/spasmer, ångest och "jobbiga tankemönster".

Det negativa är en seghet, som fick mig att ta max 4 mg per dag, i högre dos blev det biverkningar. Nästan inget "beroende", minst av alla benzo för mig, mjuk, som sagt, iaf under 4 mg per dag.
Iktron accumuleras betydligt vänligare än stesoliden också. Dosen ska förändras och uppehåll ska tas, då hålls dosen nere och effekten uppe.

En vän tog 0,125 mg iktro och fick god hjälp att finna nattro. En annan vän fick mkt bra ångestlindring av 0,5mg.

Håll dosen nere och ät "ojämt" både vad gäller dosen storlek och när den intas. Jag tycker detta är en välsignelse, de andra pillren MÅSTE man ta samma dos och tid och man kan inte sluta för man känner att medicinen får en att må sämre en dag.
Mer
17 år 3 månader sedan #65180 av lostlife
Svar från lostlife i ämnet Iktorivil..
jag äter iktoveril positivt negativt=zero jag känner inget av den äter den för ångest o epilepsi... :rolleyes:
Mer
17 år 3 månader sedan #65246 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Iktorivil..
Jag hade Iktorivil ett kort tag... det sänkte mina spärrar så att jag gick ut och handlade en hel massa... jag som brukar vara rätt ekonomisk av mig gjorde av med massor med pengar... jag fick också minnesluckor, så att jag hittade kassar med nyköpta kläder och visste inte hur de kommit dit...
Mer
17 år 3 månader sedan #65257 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Iktorivil..
Våra mediciner är inte att leka med!

Tag varning av denna;

Den handlar till en del om hur jag stekte min sko i stekpannan!

<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&am...ic.php?f=2&t=834 [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 1 månad sedan #71357 av sihzzle
Svar från sihzzle i ämnet Iktorivil..
Iktorivil tycker jag är väldigt bra mot ångest den gör mig inte speciellt trött utan jag tycker den lyfter upp mig lite samtidigt som jag blir lugn och ångestfri den har även lång halveringstid så det brukar räcka med att ta en på morgonen .