Att inte kunna lita på någon

  • T-Rex
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 6 månader sedan #5010 av T-Rex
Att inte kunna lita på någon skapades av T-Rex
Det känns hela tiden som människor vill mig illa. Inte fysiskt sett utan psykiskt sett. Jag har svårt att titta människor i ögonen. När människor märker detta, så tycker dom att jag beter mig lite avvikande.
Jag var uppe hos en polare igår. Han tyckte att det var trevligt att träffa mig, men jag kände något helt annat.Min uppfattning var att han iaktog mig hela tiden och kallade mig för en bellsam-fånge. Det känns som människor hela tiden vill förstöra för mig samtidigt som dom tycker om mig. Det är knasigt.
Hatar när människor skrattar.För när människor skrattar får jag för mig, att dom skrattar åt mig.Jag känner mig utvald som den människan som mår sämst på hela jordklotet. Jag får ofta komplimanger att jag ser bra ut, men själv känner jag mig ful och rutten. Jag vill skaffa tjej men jag känner mig inte mogen för det. Jag jobbar inte. Det enda jag gör under veckorna är att ligga i soffan och lyssna på Black Sabbath plattor. Jag går också hos psykolog en gång i veckan, och till psykiater en gång i månaden .Mediciner jag tar är Zyprexa och temesta. Jag lider av min paranoia.Jag vill att Admin1 ska uttrycka sig om jag behöver ny medicin. :evil:
Mer
19 år 6 månader sedan #5027 av Admin1
Jag tror att det skall gå ganska bra att minska dina besvär, men jag är inte säker på att byte av medicin hjälper. Enligt undersökningar brukar 70 % gå tillbaka till sin gamla medicin efter byte. Det betyder att statistiskt måste man testa 2-3 olika preparat för att hitta något bättre. Dessutom har jag läst att Zyprexa skulle kanske vara lite bättre än övriga preparat med undantag för Leponex.

Jag tycker att du skulle be att få kognitiv beteendeterapi mot din paranoia. Det kan minst halvera symptomen och ger lika bra effekt som antipsykotika. Den hjälper en att bearbeta sina tankar t.ex. när du tror att någon skrattar (åt dig), så skall man fråga sig vilka bevis man har att de skrattar åt mig. Sedan lägger man fram bevisen för att de inte skrattar åt mig. Till slut försöker man uppskatta hur stor chansen är att de skrattar åt mig. Ungefär så fungerar metoden, men det finns också andra övningar man kan göra.

Patientutbildning minskar symptomen också? Har du fått någon sådan kurs? Den brukar oftast heta Ett Självständigt liv.

Social träning kan finnas som behandling på vissa ställen. Den är visst väldigt uppskattad bland dem som får det. Man får helt enkelt träna sig på att prata och umgås med andra människor.
  • ..
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 6 månader sedan #5131 av ..
Svar från .. i ämnet ..
ey maila mig jag vill ha en brev kompis: <!-- e --><a href="mailto:sugared_2@hotmail.com]sugared_2@hotmail.com[/url]<!-- e -->
:lol: öhh..snälla??
  • ..
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 6 månader sedan #5133 av ..
Svar från .. i ämnet ..
alltså orkar inte skriva en massa känner nog lite som du ibland
eller jämnt..jag e ingen kalas kompis men jag kan ju skriva

man är ju utbilfdat..:)
Mer
19 år 6 månader sedan #5140 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Att inte kunna lita på någon
Mina mest påtagliga symtom på psykos är när jag börjar missttro mina vänner.
Jag tror att dom snackar bakom min rygg och vill min illa, men låtsar tycka om mig.
Som tur är har jag vänner som står ut med mig och min misstäksamhet, och dom vet om att jag är sjuk.

Men det är ändå jobbigt, man får ju skuldkänslor för att man tror att vännerna pratar skit om en.
Mer
19 år 6 månader sedan #5143 av Vargen
vad menas med att man har svår social dysfunktion?