Vilka är biverkningarna av Zyprexa,Litium?

  • Erase
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 2 månader sedan #68011 av Erase
Tror NI att... om man tar neuroleotika dvs Litium,Zyprexa,Leponex, Stesolid att.- Man kan få näringsbrist i hjärnan???
Som att vissa viktiga näringar som är viktiga inte transporteras in i hjärnan om man tar dessa preparat???
Mer
17 år 2 månader sedan #68021 av Isa-Alise
Nej jag tror inte att man får näringsbrist av psykofarmaka... men man kan ha en brist på Omega 3 som bidrar till sjukdomen... i alla fall hjälper Omega 3 vidbåde psykos och depression... Omega 3 finns i fet fisk som sill och lax...
Mer
17 år 2 månader sedan #68072 av Nissegossen
Erase! Jag tror du har en poäng där! Det kan vara antingen en ämnesomsättnings störning i synapserna efter vad jag själv kommit fram till!

Det kan också vara så att vi har en ämnesomsättnings störning i mag tarm kanalen. Det skulle då vara att magen inte spjälkar upp födoämnena i så fina fraktioner att hjärnan då inte kan tillgodo göra sig "Bränslet" på rätt sätt!

Då skulle detta kunna gå att delvis kompensera genom att välja en kost, där den minimerar antalet ämnesomsättnings störningar så att kosten kompenserar vår oförmåga att tillgodo göra oss maten på rätt sätt!

Försök pröva med vegetarisk kost med ett tillskott på organiskt zink!

Detta innebar en gång en lättnad och må bra känsla en gång när jag låg inlagd!

Som passus kan jag säga att jag åt penicillin samtidigt!

Obs! Detta beror då INTE på medicinen, utan själva sjukdomen som sådan! För jag tror inte att du får näringsbrist av medicinen som sådan! Men! Man vet aldrig!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 2 månader sedan #68076 av Nissegossen
Nilas! Det skulle också kunna bero på sjukdomen som sådan!

Har du själv gjort en datortomografi, före du var insjuknad och efteråt?
Hur vet du annars att du är hjärnskadad?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 1 månad sedan #72194 av Mankan
Det mesta kan väl vara skadligt i för hög dos och många mediciner har ju biverkningar som kan leda till obalans. Tillexempel Zyprexa ökar sötsuget å då kanske man lättare får diabates? Man går ju upp i vikt på mycket neuroleptika också. Själv tycker jag inte man ska äta det som smakar äckligt. Leponex var inte bra för mig, jag blev nästan jättesjuk i blodet, fast det är tydligen lite ovanligt. Annars var den ok bortsett från att man blev så trött och nollstäld zombie och de hemska kallsvettningarna och dreglingarna. Så det kan vara på gott och ont men man vill väl helst ha gott.