Läkemedel som inte ger viktuppgång och darrningar?

Mer
17 år 1 månad sedan #69987 av Bitte
Jag har Abilify nu och tycker den funkar bra, har gått upp några kilon, men det beror nog på att jag varit deprimerad ett tag och ätit fel saker. Det kan ju bli så.
Jag får även ta sömnmedel då jag sover lite dåligt.
Mer
17 år 1 månad sedan #69990 av tanne
tycker du ska fortsätta ge abilify en chans,det är så att min psykolog är förvånad över hur jag går ner i vikt vecka efter vecka.

den kan ge ångest och sömnsvårigheter i början,men det går över.

dock är den inte lika stark som zyprexa när det gäller psykoser,då var zypprexan starkare,men det går med abilify också.jag hoppas det ska gå bra framöver med.
den ger en också sexlusten tillbaka,med zyprexan var man helt död.

har du problem med sömnen,be läkaren skriva ut något starkare.karamiz
Mer
17 år 1 månad sedan #69992 av tanne
jag vill bara säga tack för er på viska.ni fick mig och börja méd abilify och jag har fått det bättre nu.
så lyssna på oss på viska,vi har erfarenhet av mycket.kramiz
Mer
17 år 1 månad sedan #69993 av Inwatto
Jag firar snart 3 år med Abilify. Den har funkat bra. Jag har varit uppmärksam på vad jag äter annars hade jag nog haft en stadig viktuppgång. Efter 2 år med Abilify började jag märka små darrningar. De är inte så stora att jag, eller omgivningen, tycker de stör. Men, de finns. Så helt biverkningsfri är ingen medicin, inte ens Abilify. Det enda sättet man kan vara säker på om det är rätt medicin är att prova!

Välkommen till Viska, Lana!

Prata inte med hat i munnen!
Mer
17 år 1 månad sedan #70010 av Mammas son
Jag kommer genast att tänka på att Nozinan hade kunnat vara en medicin för dig. Jag har efter ett antal år, både som personal på barnpsyk och som patient aldrig varit med om att någon av dom patienterna jag vårdade gick upp i vikt av Nozinan. Även extrapyramidala biverkningar är ovanliga. Mycket ovanligare än med Cisordinol.
Mer
17 år 1 månad sedan #70011 av Oktober
Abilify er den beste medisinen jeg har gått på når det kommer til bivirkninger, men legen min har avgjort at den ikke er sterk nok for meg så han har satt meg på 20 mg Serdolect isteden. Dette er en helt ny medisin tror jeg og jeg har fortsatt ikke merket noen bivirkninger, så den kan anbefales Jeg har tidligere gått på Cisordinol depot som ga meg skjelvinger, Zyprexa som jeg gikk opp i vekt av og Risperdal som bare gjorde meg sløv.

Skulle foresten gjerne ha hørt om det er noen andre som har noen erfaring med Serdolect.