Håller jag på att bli galen?

  • Xanax
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Kopparmedlem
  • Kopparmedlem
  • Richard's nöd-konto
Mer
17 år 1 månad sedan #71358 av Xanax
Jag har i ca 2 år gått på Haldol 4 mg, utan någon egentlig indikation. Fick dem utskrivet pga. paranoia. Visst de hjälper hyffat mot paranoian. För en vecka sedan fick jag för mig att jag skulle sluta med Haldolen, men detta resulterade i att jag blev extremt paranoid, aggresiv, fylld av hat o hämdlystnad. Så jag började med dem igen.

Samma symtom har dykt upp när jag påbörjade en Antabus-kur (men fick avbryta den pga. jag blev knäpp av Antabusen), på sällsynta biverkningar, står det följande:

Psykotiska symtom är delvis dosberoende men ses huvudsakligen hos patienter med anamnes av depressiv eller schizofren sjukdom. Symtomen utlöses sannolikt av ökad dopaminaktivitet till följd av inhibering av dopamin-beta-hydroxylas. Oftast ses akut organiskt hjärnsyndrom med konfusion, minnesstörningar, mutism, stupor etcetera, men även schizofreniforma episoder förekommer. (Se Kontraindikationer.)

Verkar som om jag har något knas med mitt dopamin-systen, eller vad tror ni?

/skrivet från Richard's nöd-/extra-konto...
Mer
17 år 1 månad sedan #71387 av Admin1
Välkommen tillbaka hit!

Det var länge sedan du postade här. Det verkar som du behöver Haldolen, eftersom du fick besvär när du slutade med den. De flesta som slutar med antipsykotika brukar få börja igen och det brukar bara vara c:a 10 %, som klarar sig helt utan. Jag visste inte om att Antabus kan ge sådana besvär utan det var nytt för mig.