är abilify farligt?

Mer
17 år 3 veckor sedan #73372 av tanne
Svar från tanne i ämnet är abilify farligt?
jag äter den och lever fortfarande.
känner inga tecken på att jag ska dö.
låter hemskt det där.

det finns nog en annan dödsorsak,isåfall .?
Mer
17 år 3 veckor sedan #73374 av Geta
Svar från Geta i ämnet är abilify farligt?
Abilify är inte helt ny så då borde den vara indragen om man upptäckt dödsfall som orsakats av den medicinen.
Det har hänt tidigare i neuroleptikans historia.
Roxiam var ett prepararat som drogs in på grund av förändringar i blodbilden.
Mer
17 år 3 veckor sedan #73377 av Mammas son
Svar från Mammas son i ämnet är abilify farligt?
Geta,
Hur hade dom kunnat veta att den kan orsaka plötslig oförklarlig död, om ingen dött efter att ha tagit den?
Mer
17 år 3 veckor sedan #73382 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet är abilify farligt?
Mammas son! Det Geta skriver om är sant! Jag blev insatt på Roxiam, men den hjälpte mig inte! Detta för att den påverkade samma banor i hjärnan så det blev bara ytterligare endast några procent högre effekt!

Jag gjorde som så, att jag sade till personalen att den här medicinen passar inte mig! För den har ingen som helst verkan och jag sätter själv ut den!

Sköterskan sade ; "Din gamle räv" och vi pratade om mediciner överlag och hon sade att Stesolid och valium och liknande betraktade hon som rävgift!

Nu tillbaka till frågan; Det var i Finland de upptäckte att biverkan som gjorde att patienter dog var genetiskt betingat! Dvs de fann att ett onormalt stor andel av de som var finska zigenare dog på den! Det är den förklaring jag fått varför de drog in Roxiam från marknaden!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 3 veckor sedan #73383 av Mammas son
Svar från Mammas son i ämnet är abilify farligt?
Nissegossen,
Då missförstod du mitt inlägg totalt. Tråden handlar trots allt om Abilify. Och den har plötslig oförklarlig död som biverkan. Om ingen hade dött av den, hur hade man då kunnat veta det när den är så plötslig?
Mer
17 år 3 veckor sedan #73385 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet är abilify farligt?
8O :fiol

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum