risperdal eller abilify

Mer
17 år 1 vecka sedan #73773 av twinlab
Svar från twinlab i ämnet risperdal eller abilify
Är det bättre med biverkningar som viktökning och prolactin?
Vad är biverkningarna för de medicinerna? 8O
Mer
17 år 1 vecka sedan #73774 av Mammas son
Svar från Mammas son i ämnet risperdal eller abilify
twinlab,
Det finns biverkningar på PRECIS ALLA mediciner. Till och med på flourtabletter. Du kommer inte ifrån det.

Cisordinol Depot (och Cisordinol-Acutard med för den delen) har enligt min praktiska kunskap mycket låg viktuppgång. Hur det är med prolactin vet jag inte, men varför är det så viktigt?
  • Melun
  • Besökare
  • Besökare
17 år 1 vecka sedan #73776 av Melun
Svar från Melun i ämnet risperdal eller abilify
Jag har gått ner från 127 kilo till 78 kilo på mindre än ett år när jag fick börja på cisordinol
Mer
17 år 1 vecka sedan #73783 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet risperdal eller abilify
Hur mycket har du gått upp i vikt av Risperdal Consta? Det kan gå att gå ner i vikt om man får hjälp av dietist med motions- och dietråd. Det kan vara något att pröva också.
Mer
17 år 1 vecka sedan #73801 av twinlab
Svar från twinlab i ämnet risperdal eller abilify
Får se om jag vågar byta till cisordinol, är det inga problem med injektioner osv? Eller andra icke önskvärda biverkningar Mår annars bra med risperdal. Skall ta ett snack med min läkare. Har gått upp från 40 till 44-46 säkert. Även om jag äter mycket grönt. Tränar men är småbarnsförälder så ibland har jag inte tid. Skal :idea: l börja träna på gym snart också och då går jag nog ner 1-2 kg också.
Mer
17 år 1 vecka sedan #73804 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet risperdal eller abilify

twinlab skrev: Får se om jag vågar byta till cisordinol, är det inga problem med injektioner osv? Eller andra icke önskvärda biverkningar Mår annars bra med risperdal. Skall ta ett snack med min läkare. Har gått upp från 40 till 44-46 säkert. Även om jag äter mycket grönt. Tränar men är småbarnsförälder så ibland har jag inte tid. Skal :idea: l börja träna på gym snart också och då går jag nog ner 1-2 kg också.


Storlek... eller kilon... väger du bara 46 kg behövs nog viktuppgång...

Är det storlek 46 så försök att minska på fett och socker i maten... jag gick ned 5 kg när jag hade Risperdal bara på att sluta med socker i kaffet... gick ner mer när jag skippade mellanmålen också...