Zoloft och schizofreni

Mer
17 år 1 vecka sedan #73880 av Syntium
Läste runt lite på fass.se om Zoloft och där stod det att man skulle informera sin läkare om man hade schizofreni. Jag har Zoloft, och schizofreni, men det visste ju läkaren om att jag hade den sjukdomen. Nån som vet varför inte Zoloft och schizofreni inte går ihop? För mig tycker jag det funkar bra.
Mer
17 år 1 vecka sedan #73883 av Amanita
Svar från Amanita i ämnet Zoloft och schizofreni
Man misstänker att huden antar en grönaktig ton och att näsan växer och blir väldigt lång om man kombinerar zoloft med schizofreni, äsch, nä, jag har igen aning, funkar det för dig så kör på för läkarna har ingen aning om vad de pysslar med, de bara kastar på folk så mycket piller som de kan.
Mer
17 år 1 vecka sedan #73888 av Syntium
Svar från Syntium i ämnet Zoloft och schizofreni
8O Då var det som jag misstänkte då. Min hud är faktiskt grön. Eller nej vänta, det var visst bara tröjan. (=

Skämt åsido. För mig var det en farmaceut som tyckte jag skulle ha Zoloft och dom borde ju veta vad de sysslar med tycker man.
Mer
17 år 1 vecka sedan #73890 av klovis
Svar från klovis i ämnet Zoloft och schizofreni
I alla fall äldre anti-depressiva är kända för att kunna framkalla psykoser hos schizofrena, det är därför det står så. Förr så brukade man först ge anti-depressiva till psykotiska människor, bara för att se om det blev värre så var det inte en psykos pga depression.

Det är många som äter både neuroleptika och anti-depressiva. Det är inget att oroa sig för, läkarna vet vad de gör.
Mer
17 år 1 vecka sedan #73915 av Syntium
Svar från Syntium i ämnet Zoloft och schizofreni
Ok, tack för svaret :)
Mer
17 år 1 vecka sedan #73940 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Zoloft och schizofreni
Jag tror att antidepressiva kan öka risken för psykos om man inte tar antipsykotika. Det finns en liten andel med schizofreni, som inte tar antipsykotika och jag känner en sådan kille. Det finns studier gjorda på personer med schizofreni, som har antipsykotika och de har också fått SSRI-antidepressiva. Man har inte sett någon ökad risk för psykos då.