Citalopram

Mer
16 år 11 månader sedan #75113 av Fizzle
Citalopram skapades av Fizzle
Någon som har erfarenhet av denna medicin?
Fick den igår mot min fruktansvärda panikångest.

Har fått den nu, trots att har bipolär o den ökar risken att man blir mer manisk. Får väl se hur det går ;)
Mer
16 år 11 månader sedan #75117 av leva
Svar från leva i ämnet Citalopram
Jag har också den samtidigt som jag äter zeldox. Nu känns kroppen som om den både gasar och bromsar samtidigt. Jag är väldigt rastlös och har därför även fått iktorivil och akineton. Det känns som om jag har neutralväxeln i bilen och gasar för fullt men kommer ingen stans. :cry:
Mer
16 år 11 månader sedan #75162 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Citalopram
Jag har använt Citalopram några gånger mot depression och jag tycker den är väldigt bra. Hade också effekt mot ångest och tvångstankar. Enda biverkningar var lätt illamående i början och ibland fick jag lätt yrsel. Jag har för mig att jag läst att antidepressiva inte ger mani vid bipolär sjukdom om man tar också antipsykotika samtidigt.
Mer
16 år 11 månader sedan #77930 av jomaky
Svar från jomaky i ämnet Citalopram
jag har använt citalopram mot ångest o depression under ca 1 år... Svårt o säga hur jag reagerade på den...
Men tror den sänkte min ångestnivå lite och fungerade ganska bra som antidepressiv..

har dock bytat till annan nu...
Mer
16 år 11 månader sedan #77936 av iatros
Svar från iatros i ämnet Citalopram
På gruppnivå verkar paroxetin ändå vara den mest effektiva SSRI'n mot ångest. Men många tycker att biverkningarna är lite tuffa. Citalopram är på gruppnivå snällare ur biverkningssynpunkt. Välbeprövad.
  • vnv
  • Besökare
  • Besökare
16 år 11 månader sedan #77939 av vnv
Svar från vnv i ämnet Citalopram
Hatade Cipramil när jag fick den. Blev väldigt illamående...
Bytte till Efexor och sedan Remeron. Fungerade mycket bättre!!
Har dock kunnat sätta ut Remeronen för en tid sedan utan några större besvär! :D

mvh
vnv